Re: Podíl ze zisku daň společnosti 20% ?
Dobrý den, je třeba vrátit se v čase:-) Podílu na zisku musí předcházet vyprodukování zisku. Aby zbylo na jednatele 100 tisíc, tak musela společnost vypotit zisk 125 tis. Kč, ze kterého odvedla daň z příjmů právnických osob. Sazba daně v roce 2009 činí 20%, daň z příjmů PO bude činit 25 tis. Kč.
Pak teprve následuje rozdělení zisku a daň z podílu 15% (15 tis. Kč), takže firma opravdu odvede v součtu 40 tis. Kč.
Re: Podíl ze zisku daň společnosti 20% ?
Zdeni, jste zlato :) Já jsem mzdová účetní, toto vážně neznám a do kontaktu se srážkovou daní ze zisku se dostanu jen 1x ročně při vyhotovení Vyúčtování srážkové daně ze ZČ za firmu za uplynulé zdaňovací období (odtud "znám" 15% srážkovou daň), přiznání za PO zpracovává daňový poradce, takže daň za PO mě míjí ... Jste báječná, krásně jste mi to vysvětlila, jsem zase o něco chytřejší, ale nejásám, je toho stále spousta, co člověk nezná, ale už se smiřuiji s tím, že prostě všechno neobsáhnu, proto jsem ráda za odborníky zde na BC, kteří nezištně a odborně poradí a kam řadím mimo jiné i vás ! hezký zbytek neděle :)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
10. 5. 2009 10:46
Dobrý den, žiju v přesvědčení, že daň z podílu na zisku, který je vyplácen jednateli, je 15% ní srážková dan, tuto odvádí s.r.o., tudíž jednatel obdrží podíl na zisku minus 15% daň. V příkladech v časopise PAM publikují příklady a hovoří o 15% dani pro jednatele, ale také o:
Brutace podílu na zisku o daň společnosti ze zisku (2009 – 20 %)