Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
17. 6. 2011 13:05
Dobrý den,
v jedné malé obci chci provozovat činnost donášku nákupu do domu. Na OŽÚ jsem si založil živnost Poskytování služeb pro rodinu a domácnost.
Zjednodušeně to v praxi bude vypadat tak, že "zákazník" mi předá seznam nákupu, já následně dojedu do hypermarketu, kde nakoupím a dovezu mu nákup domů. Při předání nákupu zaplatí "zákazník" účtenku vystavenou v hypermarketu a dále částku za donášku.
Mé otázky jsou:
- Do mé daňové evidence zapíši pouze částku za donášku, nebo musím evidovat i nákup zboží a jeho následný prodej? Jde mi o to, zda mohu případně argumentovat FÚ tím, že "zákazník" mi dal peníze na nákup předem a já ho jen donesl, za což si účtuji peníze a které pak přiznávám do příjmu. Nechci do celého procesu tahat nákup zboží za účelem dalšího prodeje.
- Na zjednodušeném daňovém dokladu (paragonu) mám povinnost uvést DPH. O jaké se jedná, základní nebo snížené?
Děkuji za odpověď.