Daňový náklad-mzdy zaměstnance-sledujete

• (neregistrovaný)

30. 5. 2009 18:03

Dobrý den, nejsem finanční účetní, ale mzdová a zajímalo by mě, jak vy jako finančí účetní sledujete daňový náklad, co se týká hrubé mzdy zaměstnance. Zúčtují zaměstnanci mzdu, ta je pro účetní nákladem a nezjišťuje, z čeho se ta mzda skládá, tzn. pokud např. má ve mzdě příplatky za pohotovost, což se nepovažuje pro účely výpočtu průměru za mzdu nebo věrnostní odměna, což se také nepovažuje za mzdu - pro daňový náklad to nevadí, pro uznatelný daň.náklad je veškerá mzda ať se skládá z různých složek, je VŽDY daň. nákladem ...? díky za objasnění.
    PS naši účetní to nezajímá, vezme sestavu a nic neřeší a když se jí zeptám, tak pokrčí ramenama, že jí to nezajímá. Možná motám 2 věci dohromady, ale neodpověděla mi, proto se ptám vás a moc děkuji.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 5. 2009 18:48

annonym (neregistrovaný)

Re: daňový náklad-mzdy zaměstnance-sledu
      Pokud jde o rozdíly mezi tzv. nárokovou a tzv. nenárokovou složkou mzdy, tedy mezi složkou mzdy, kterou je zaměstnavatel povinen poskytnout, jestliže zaměstnanec splní sjednané předpoklady a podmínky, a složkou mzdy, na niž vzniká právo až na základě zvláštního rozhodnutí zaměstnavatele o jejím přiznání .Tzv. nenároková složka mzdy je charakteristická tím, že bez rozhodnutí zaměstnavatele má „povahu fakultativního plnění, kterou ztrácí a stává se nárokovou složkou mzdy teprve v okamžiku, kdy zaměstnavatel rozhodne o přiznání tohoto nároku zaměstnanci; kdy a zda (a o jakém obsahu) takovéto rozhodnutí mající konstitutivní povahu učiní, záleží jen na úvaze zaměstnavatele“. Jedná se tedy o mzdový náklad, který je plněn daňově uznatelný.