Dohoda o provedení práce

• (neregistrovaný)

1. 6. 2009 18:15

dobrý den prosím o radu,

pracuji v obchodní firmě s.r.o., převzala jsem mzdy po paní účetní, jelikož jsem ale začátečník prosím o radu.
    O prázdninách srpen, červenec, zaměstnáváme studenty na DPP.
    Podepisují Prohlášení poplatníka.
    Když se dívám zpětně vydělali si měsíčně nad i do 5000tis. je tam prosím nějaký rozdíl?
    Co se týče ročního zůčtování, to nebylo provedeno,když se koukám opět zpětně, tak nevím jestli se u DPP roční zúčtování dělá? můžete mi prosím někdo stručně poradit,
    jsem z toho trochu zmatená,moc děkuji předem.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 1. 6. 2009 20:01

J (neregistrovaný)

Re: dohoda o provedení práce
      Když je podepsané prohlášení poplatníka,tak daň je vždy zálohová.Při uplatnění slevy na poplatníka, jim vždy pravděpodobně vyšla záloha na dani 0,a proto také nebyl důvod provádět roční zúčtování,protože by nebylo co vracet. Ten rozdíl,co máte namysli, je u nepodepsaného prohlášení. Tam je do 5.000,-daň srážková a nad 5.000,- zálohová.

• 1. 6. 2009 21:34

ive (neregistrovaný)

Jen ještě doplním. Pokud nemá podepsané prohlášení(neuplatňuje te mu slevu), tak je sám povinen si podat DPFO, ale jen tehdy jestli je jeho příjem v měsíci vyšší než těch 5000. Jestli je jeho příjem v měsíci do 5000 má svoji daňovou povinnost splněnou srážkovou daní.Pokud má podepsané prohlášení a chcete mu dělat v příštím roce roční zúčtování daně, děláte ho jen za předpokladu, že jste jeho poslední zaměstnavatel. U brigádníků jen na hlavní prázdniny bych si tím nebyla jistá, co když měl ještě po prázdninách a po práci u Vás nekde jinde jiný příjem a vám to zatají?

• 2. 6. 2009 8:38

Líba (neregistrovaný)

Jestli to zatají, je to jeho zodpovědnost, nikoliv té mzdové. Mne osobně vždycky vadilo, když jsem děti poslala požádat o RZD a oni přišly s potvrzením o zdanitelných příjmech a musely si samy dělat DP.

• 2. 6. 2009 10:57

S. (neregistrovaný)