Re: Zůstávám v práci déle,PORUŠUJI ZÁKON
ZP § 78
Prací přesčas je práce konaná zaměstnancem na příkaz zaměstnavatele nebo s jeho souhlasem nad stanovenou týdenní pracovní dobu vyplývající z předem stanoveného rozvržení pracovní doby a konaná mimo rámec rozvrhu pracovních směn.
Pokud si tedy v docházce vykazujete tyto hodiny bez souhlasu zaměstnavatele, potom to není přesčas a nemůžete si nic vybírat.A nebo se souhlasem zaměstnavatele tam být déle,vykázat v docházce, ale potomzase vykázat v docházce čerpání. Jinak nevím, co by myslel jiného.A to vám neřekl, v čem ho porušujete, když to říkal?
Děkuji za odpověď. Jsem účetní, jedná se hlavně o jednotlivé uzávěrky které mají termíny... Doposud mu to jaksi nevadilo, že je práce udělaná i za cenu, že zůstanu do večera. Nechápu to, myslím že má být rád, že to tak funguje a jsem zodpovědná. On říkal, že se nemůžu vzdát toho, na co mám nárok, a že mi to vlastně musí proplácet a to se mu nechce. Pořád se bojí nějakých kontrol a paragrafů a zákonů a já nevím čeho všeho. A prosím, ten souhlas, že můžu v práci zůstat déle, mi musí dát písemně ? M.
Já bych to viděla tak, že se Váš zaměstnavatel nehlásí k tomu, že Vám práci přesčas nařídil nebo s ní souhlasil, protože ví, že byste měla právo na její proplacení, kterého se nemůžete vzdát. Usuzuji z toho, že píšete, že se snaží dodržovat právní předpisy - zřejmě Vám nechce vyplácet mzdu odpovídající hodinám práce přesčas, ví, že "občas" náhradní volno není v souladu se ZP. Záleží také na tom, jaká máte pravidla pro vedení evidence pracovní doby - mohl by Vás i obvinit, že v ní uvádíte nepravdivé údaje (i když povinnost vést tuto evidenci náleží zaměstnavateli). Pokud zůstáváte v práci nad rámec stanovené týdenní pracovní doby amimo Vaši pracovní směnu, napadá mě, co se říká: každý dobrý skutek musí být spravdlivě potrestán. Buďte opatrná.