Zamestnanec ubytování

  • (neregistrovaný)

    18. 6. 2009 10:11

    Prosím o radu. Mám specifický problém.
    Jsme SRO plátce DPH. Máme mateřskou společnost v Německu (rovnež v DE plátrce DPH).
    Od 15.7.2009 přijmeme nového zaměstnance standartně na prac.smlouvu. Jedná se o cizince, který do ČR dorazí např. 1.7.2009.
    Naše mateřská společnost chce přes naší SRO zaplatit jeho ubytování v hotelu. Předpokládám, že hotel zaplatím hotově, doklad bude vystaven na jeho jméno, účtuji:
    395/211 platba hotelu hotově
    315/395 vystavená faktura do Něměcka za toto ubytování
    221/315 platba faktury

    Vše bez nároku na DPH na vstupu a tak samo bez DPH v celé částce na vystaveneé faktuře do Německa. Nikde v přiznání k DPH se mi toto nepromítne. Takto jsem toto řešila s obchodními partnery - nebyli v žádném vztahu k naší SRO. Je to tak OK??

    Je nějaký problém, když takto budu postupovat i u tohoto našeho nového zaměstnance, když v hotelu bude :
    1) od 1.7.-10.7.2009
    2) od 1.7.-31.7.2009 (od 15.7.2009 je naším zam-cem) ???

    Já si nevím rady, jestli mu budu muset odvádět SP, ZP, daň, když si jeho ubytování naše SRO nedá do nákladů.

    Děkuji za všechny názory.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).