Dobrý den,
v zahajovací rozvaze společnosti se uvádí dle posledních názorů pouze výše upsaných vkladů (v pasivech) a rozsah a způsob jejich splacení podle údajů zapisovaných do obchodního rejstříku ke dni vzniku (v aktivech).
Výdaje vynaložené do vzniku společnosti (do data zápisu do obchodního rejstříku) se zaúčtují až jako běžný účetní případ s datem po vzniku společnosti (v tomto případě 5. 4. 2011), zpravidla přes interní doklad, např. přes účet 365xxx – Ostatní závazky vůči společníkům (závazkový účet podle toho, kdo výdaje skutečně hradil „ze své kapsy“).
Výběr peněz z bankovního účtu do pokladny se zaúčtuje dle skutečnosti s datem 4. 4. 2011 přes účet 261xxx. Výdej z pokladny můžete účtovat až tehdy, když jsou tam peníze skutečně převedeny a úhrada výdajů dotyčné osobě provedena (365xxx/211xxx) – např. tedy také 5. 4. 2011.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
23. 6. 2011 22:21
Dobrý den, firma byla zapsána do OR 4.4.2011, ZK byl vložen do banky 31.03.2011 a 4.4.2011 byl výběr z BV přes účet 261. 25.03.2011 zaplatili za kolky a právníka a 1.4.2011
nájemné - vše hotově z pokladny. Otázka zní - jak mám zaúčtovat vklad do pokladny v období, než byl vklad z BV?
Děkuji Renata