Moc prosím personalisty

  • (neregistrovaný)

    26. 6. 2009 13:30

    Dobrý den,
    prosím o radu. V předešlé diskuzi jsem se dočetla, že pokud se ruší zaměstnavatel (s.r.o), ale zaměstnanci by přecházeli na nové s.r.o. při zachování všech podmínek, není nutné psát výpovědi a nové pracovní smlouvy? Zaměstnanci to pouze písemně oznámím? Prosím a jak se toto řeší v hlášení na OSSZ, nebo ZP? A co když bývalý zaměstnavatel dluží na pojištěních? Moc děkuji

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 26. 6. 2009 14:33

      Jiřka1 (neregistrovaný)

      Re: Moc prosím personalisty
      Pokud jde o převod podle Zákoníku práce, § 338 a následující, tak ne že není nutné psát výpovědi - výpovědi se psát dokonce nesmí, protože fakticky nejde o ukončování pracovních poměrů a uzavírání nových. Nový zaměstnavatel je prostě přebírá s jejich platnými prac. smlouvami, s jejich zúčtovanými mzdami, průměry atd. Převezme prostě lidi a jejich mzdy jakoby šlo stále o téhož zaměstnavatele. Se zaměstnanci se to předem projedná - tzn. oznámí se jim toto, od kdy budou převedeni atd. a udělá se o tom zápis. Na sociálku a ZP je lepší si zavolat a domluvit se s nimi, zda na základě Vašeho seznamu ty lidi přetáhnou od jedné firmy k druhé, nebo zda budou nuné odhlášky od jedné firmy a přihlášky k druhé. Ale sociálka musí vědět, že jde o tento převod, protože se přitom neuzavírají a neodevzdávají ELDP. Pokud původní firma dluží na odvodech, je to její problém.

    • 26. 6. 2009 14:46

      Muflon (neregistrovaný)

      Re: Moc prosím personalisty
      Děkuji moc, jsme malá firma, takže vše řeším svépomocí. Moc jste mi pomohla

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).