Re: Prosíííím o radu-účet 213
Mně se zdá tento způsob účtování zvláštní. Dosud jsem myslela, že účet 213 slouží mimo jiné pro sledování zásoby stravenekk, které firma nakoupila pro své zaměstnance, kterým je prodává a částečně na ně přispívá.
Stravenky přijaté v hotelu jsou tržba a do doby, než je vyměníte za finanční prostředky bych tyto tržby sledovala jako neuhrazené pohledávky.
Ano,vše jde do tržby ,ale pak na jednotlivé účty(plat.karta,stravenky,hotel.účet,faktura)Asi jsem se nevyjádřila přesněji-na 213 jde měsíční tržba(hotel,restaurace) a výdej jsou stravenky,které se posílají na proplacení.Ale v těch stravenkách (jednotlivci)jsou i strávnící,kteří dají stravenku(učitelé)ale píše se jim souhrná faktura.Jsem externí účetní a provozní mi toto řekla minulý měsíc.Z podkladů jsem to nemohla poznat.Inventura vždy sedla.Potřebovala bych tato stravenky dostat z účtu,ale nevím jak.Děkuji za každou radu.
Předpokládám, že za všechny stravenky vybrané od strávníků (i od učitelů) vám Sodexho nebo jiná podobná firma po odpočtu poplatku vrátí peníze za předané stravenky. Nebo za učitele nikoli?
Jak účtujete vydanou fakturu za ty učitele. Podle mne ji nemůžete účtovat do tržeb, ale jako úbytek stravenek na účtě 213. Nezůstávají Vám proto na účtě 213?
Znovu opakuji, že vybrané stravenky by podle by se neměly účtovat na účtě 213.
Možná, že účtujete stravenky od učitelů dvakrát do výnosů. Jednou na základě vydané faktury, jak píšete (311/602) a podruhé je provozní započítává do stravenek k výměně. Neměly by se stravenky od učitelů vyloučit z těchto stravenek? Vždyť za ně dostanete úhradu na základě vydané faktury.Podívejte se, jak to účtovala Vaše předchůdkyně.