Zaměstnání cizince ze země mimo EU!!!!!!

• (neregistrovaný)

14. 7. 2009 8:48

Dobrý den, jsem začátečník a potřebovala bych poradit, když chceme zaměstnat cizince, který pochází ze zemí mimo EU, tak co mám vše udělat? kde to mám nahlásit. myslím si že na úřad práce, pak normálně asi sociálka, zdravotní pojišťovna a ještě něco? Děkuji moc.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 14. 7. 2009 9:48

Žanda (neregistrovaný)

Re: Zaměstnání cizince ze země mimo EU!!
      S úřadem práce je to složitější, musíte si jako firma zaslat žádost o povolení získat občany ze zahraničí na volná pracovní místa (kolek byl před 2 lety 2000,-Kč; do žádosti se musí uvést, z jakého důvodu chcete zrovna človíčka ze zahraničí, jaké vzdělání apod + zam-ec si musí také požádat o povolení k zaměstnání do vaší firmy (kolek před 2 lety 500,-Kč, pokud do žádosti napíšete nějaký druh vzdělání, tak dotyčný musí předložit na pracák odbornou způsobilost - např. výuční list, maturitní vysvědčení = podle toho, co uvedete jako zaměstnavatel do žádosti). Po zhruba měsíci je vydáno rozhodnutí a pokud bude kladně vyřízeno, tak je toto povolení vydáno na dobu 1 roku, po roce se musí opět žádat o povolení k zaměstnání....). Takže pokud nemáte vyřešen pracovní úřad, tak nemůžete ani uzavřít pracovní poměr a hlásit ho na ostatní úřady

• 14. 7. 2009 10:08

VH

Povolení k zaměstnání se vydává nejdéle na dobu 2 let, poté se nežádá o nové povolení, ale o prodloužení platnosti toho původního. Prodlužovat platnost lze i opakovaně, vždy nejdéle na dobu 2 let. O povolení k zaměstnání lze požádat i prostřednictvím zaměstnavatele, u kterého má být cizinec zaměstnán. Cizinec musí mít kromě povolení k zaměstnání i povolení k pobytu za účelem zaměstnání.

• 14. 7. 2009 10:15

žanda (neregistrovaný)

tak já mám bohužel zkušenost, že nám povolení bylo vydáno vždy pouze na 1 rok, správně jste mě opravil(a), pak se jen prodlužuje, ale nesmíte nato zapomenout.. :-)

• 14. 7. 2009 14:55

kája (neregistrovaný)