Re: spěchá, zitra mám jednání
Podotýkám, že nejsem právník.
Požadovat penále při takovém způsobu doručování faktur je amorální (to ale dnes nikdo neřeší), ale vymáhat ho z Vás může a to tři roky zpětně. Nemáte možnost prokázat, kdy jste faktury obdržela a že datum splatnosti dávno prošlo? Jestli je to o velkých penězích, tak to bude chtít asi právníka.
Re: spěchá, zitra mám jednání
v nákladech samozřejmě letos, účtujeme v evidenci
pan domácí mávracet cca 70000, tak si pro jistotu vyčíslil penále ve výši 65000, aby nic nemusel vracet, je mi ta jasné, jen potřebuji na zítra nějaké argumenty, pak by to opravdu došlo asi až na právníka.zatím moc děkuji
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
15. 7. 2009 10:14
existuje smlouva, kde je dáno, že se platí nájem měsíčně na základě faktur
faktury ale pronajímatel vystaví vždy až v okamžiku zaplacení,zpočátku neuvádí datum splatnosti
potom se nájem platí na několikrát, třeba na 5x, nastává zpoždění půl roku, platí se pouze proto, že vím že se má platit, faktury dostávám pořád až v okamžiku doplacení příslušné částky
v období prodlení ty faktury už mají datum splatnosti, ale podotýkám, vidím je opravdu až po zaplacení celé částky
například vystavení 1.11.2008, datum splatnosti 25.11.2008, zaplaceno a faktura obdržena až 7.5.2009
může prosím tě z těch pozdě zaplacených faktur chtít penále, i když nikdy nevystavil jakoukoliv písemnou upomínku?
a nevíte jaké je obvyklé penále,
já si totiž myslím, že v tomto případě nemá nárok, ale potřebuji i jiný názor