Cestovné

• (neregistrovaný)

3. 8. 2009 10:36

Prosím o radu, jsem OSVČ ( sportovec)nemám vlastní auto, na nutné dijíždění na zápasy a tréninky si "půjčuji" auto od s.r.o., které vlastní příbuzný,...
    Ve smlouvě se sport.klubem mám uvedeno, že ten mi bude proplácet cestovné, resp. pouze částky za PHM. S.r.o. platí silniční daň, ale myslím si, že bychom asi měli mít smlouvu o půjčování auta a jestli to takhle vůbec mohu vyúčtovávat,...náklady v přiznání uplatňuji procentem,..ten proplacený cesták mi půjde do příjmů? Nejsem účetní, nerad bych něco prošvihl.Děkuji.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 3. 8. 2009 14:21

annonym (neregistrovaný)

Re: cestovné
      1) z pohledu s.r.o. - pokud by vám auto vypůjčilo s.r.o. zdarma, t.j. na základě smlouvy o vypůjčce, pak si s.r.o. musí zvýšit základ daně dle § 23 odst. 3. (nerealizovaný výnos) a dále musí odvést DPH, pokud použití auto pro jiné než podnikatelské účely odvodu DPH podléhá.
      2) z pohledu OSVČ - pokud je auto vypůjčeno na základě smlouvy o vypůjčce (t.j. zdarma), jde u OSVČ o jiný majetkový prospěch, který je předmětem daně darovací. Jestliže je však příjemcem daru podnikatel – fyzická osoba, s příjmy podle § 7 o daních z příjmů, jedná se o dar přijatý v souvislosti s podnikáníma hodnota daru nepodléhá dani darovací, ale je příjmem podle § 7 zákona. Pro ocenění se použije zákon č. 151/1997 Sb. o oceňování majetku.
      Vypůjčení věci však má i daňové dopady z hlediska ZDP. Pokud bude uzavřena smlouva o výpůjčce motorového vozidla, lze jako daňově uznatelný výdaj uplatnit pouze náhrady výdajů za spotřebované pohonné hmoty.
      3) Proplacení cestovních náhrad od sportovního klubu by pak, podle mého, měly být příjmem dle § 7. Veškeré výdaje jsou uplatněny v paušálu.

• 3. 8. 2009 14:53

Ivoš (neregistrovaný)