Na účetním dokladu musí být to co ukládá § 11 zákona o účetnictví
Na daňovém dokladu musí být to co ukládá § 28 zákona o DPH (tedy pokud jste plátci DPH)
Na faktuře, objednávce, obchodním dopisu a webových stránkách musí být to co ukládá § 13a obchodního zákoníku
Na dokladu vydaného na něco co je předmětem živnostenského oprávnění musí být to co ukládá § 31 odst. 14 živnostenského zákona
A pak zde máme specifika prodeje konečnému zákazníkovi v obchodě což nám ukládá § 620 odst. 3 občanského zákoníku
No a nakonec je vhodné rozlišit co je který doklad (třeba vydaná faktura není účetní doklad, ale tím se stává až po zaúčtování - tj. na vydané faktuře odeslané zákazníkovi nemusí být podpis, ovšem na zaúčtované již ano - a to osoby odpovědné za účetní případ a osoby odpovědné za zaúčtování - a pozor nemusí to být nutně na faktuře - stačí když je to třeba na podkladu)
Jste úžasný! Ale ať čtu, jak čtu, nevím, zda mu tím dokáži, aby používal pouze to, co je na registraci u ŽL a na IČU, DIČu a nevyužíval ještě tu &.????? Obsahuje tam prakticky vše jak je psáno v citovaných zákonech, ale je tam navíc u jména dle ŽL přídavek & nebo nad samotným jménem chráněná registrovaná značka CCCCCCCCCCC s erkem v kolečku. Tak to tam podáno není. A o to mu jde!!!! Jaké máte zkušenosti s úřady? :-\ Děkuji moc za všechny názory!
Ale na faktuře může být cokoliv ...
Musí tam být věci uvedené v nahoře uvedených předpisech ... nesmí tam být údaje, které mohou uvést druhou stranu v omyl např.:
a) neplátce DPH nesmí uvést DIČ
b) fyzická osoba musí uvést jméno (případně dodatek jména) ale nesmí tam psát pouze onen dodatek (aby to nevypadalo jako firma)
c) musíte uvést adresu místa podnikání (provozovnu můžete taky, ale nesmí tam být jen provozovna) - což je velmi častá chyba
Pokud tam bude odkaz na registrovanou ochrannou známku či pět razítek a dvacet podpisů ... tak to ničemu nebrání ...
Možná by stálo za to jednu fakturu ukázat ... takhle se můžeme bavit velmi hypoteticky a nic s tím neuděláme ...
Jo a ještě mě napadlo ... pokud tam je napsáno Petr Novák a spol ... tak to používat nesmí ... to je totiž význam v.o.s.ky
Jo, ;) to je ten správný termín - abychom neuvedli druhou stranu v omyl!!!!!! Jste fakt úúúúúžasný. Víte ono někdy stačí toho druhého nakopnout a ono to už nějak docvakne!
Zdravím, mějte pěkný víkend a svátky! A já až budu potřebovat "nakopnout", tak se ozvu. (někdy to potřebuji dost často!) :-*
Internet Info BusinessCenter.cz (businesscenter.podnikatel.cz)
Server s informacemi pro podnikání.
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.
29. 6. 2011 15:48
Dobrý den. FO vede podvoj.účto. Ve firmě je spolupracující osoba, registrace na ŽÚ, FÚ je vše na jednu FO. Na fakturační údaje (při podpis.údajích apod.) se připisuje i druhá osoba &. Navíc máme chráněné (registrované značky) a i ty používají při udávání těchto údajů.
Prosím, po převzetí účta majitele firmy nutím, že musí užívat pouze údaje, pod kterými je registrován na ŽL, FÚ apod. na daňové doklady (i ostatní firemní doklady). Registrované názvy a loga může používat jen jako doplňující údaje.? Co vy na to? On se brání, a ať mu to předložím podle kterého zákona a §. Chci, aby vše bylo tak jak má být. Chci něco navíc? Poradí mi někdo? :-[ Děkuji moc!