Hlavní navigace

Zdanění studenta a dpp

• (neregistrovaný) 81.0.215.---

15. 8. 2009 23:29

Dobrý den,jsem studentkou denního studia na VŠ.během srpna jsem nastoupila na 2 brigády,obě na dohodu o provedení práce.můj dotaz je,jak využít,co nejvíce slev u zdanění,respektive,co musím předložit a zda je problém,když mám dohody 2.děkuji za odpověd

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 16. 8. 2009 10:13

Žanda (neregistrovaný) 88.101.48.---

Re: zdanění studenta a dpp
      http://business.center.cz/business/diskuze/zprava.aspx?id=598376

• 16. 8. 2009 15:40

J (neregistrovaný) 213.192.2.---

Podepsat prohlášení poplatníka a uplatnit slevy na dani můžete jenom u jednoho zaměstnavatele.Nepíšete, jak vysoké ty odměny budou.Pokud by obě odměny byly větší než 5.000,- Kč, podepište prohlášení poplatníka u toho zaměstnavatele, kde je odměna vyšší.Budete si muset za rok 2009 podat daňové přiznání, v něm uvedete obě dohody a s největší pravděpodobností se vám zaplacené zálohy na dani vrátí.Pokud by jste ale měla mít z některé dohody odměnu menší než 5.000,- Kč, je výhodnější podepsat prohlášení poplatníka právě u tohoto zaměstnavatele.Podepsáním prohlášení se bude danit (po uplatnění slev vlasně nebudete platit nic) zálohovou daní, ve druhém zaměstnání, kde by bylo více jak 5.000,- bude také zálohová daň a zase se vám to v daňovém přiznání vrátí.Nejhorší varianta by byla v případě, že obě odměny by byly do 5.000, tam by potom u zaměstnavatele, kde není podepsané prohlášení poplatníka byla srážena daň srážková a ta je konečná a nikde se nezúčtovává. Jediné řešení by potom bylo dohodnout se se zaměstnavatelem, jestli by vám tuto odměnu nemohl vyplatit v jiném měsíci než bude druhá odměna.

• 16. 8. 2009 19:34

pk (neregistrovaný) 89.29.74.---

Myslím že pokud ty DPP nebyly současně ale po sobě (v srpnu), tak může podepsat prohlášení u obou zaměstnavatelů, jen nesmí uplatnit slevu u obou v jednom měsíci.