Hlavní navigace

Vrácení zboží

  • (neregistrovaný) 90.182.45.---

    19. 8. 2009 10:40

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, mohu vrátit nové, nepoužívané umývadlo (nepoškozené v původním obalu), které jsem koupila před týdnem a požadovat vrácení peněz? V obchodě mi peníze nechtějí vrátit, pouze si prý mohu vzít náhradní zboží v hodnotě umývadla, což já odmítám, protože už nic jiného z jejich nabízeného sortimentu nepotřebuji. Děkuji předem za odpověď a přeji hezký den
    Lucie73

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 19. 8. 2009 10:50

      pája

      Re: Vrácení zboží
      Proč by Vám ho brali zpět, nejsou žádná půjčovna, co jste si vybrala, to jste si koupila a nejde-li o reklamaci, tak není z jejich strany co řešit.

    • 19. 8. 2009 23:28

      anonymous

      OT: Vrácení zboží
      Poslední dobou nemám moc času ne diskuze, či případné odpovídání, ale vždy večer, před spaním sem zabrousím na 5-10 minut jako náhradu místo komických programů a nikdy nejsem zklamán. Vždy je zde jeden až více dotazů z kategorie Vtipnější vyhrává.

    • 20. 8. 2009 7:24

      graver

      Re: OT: Vrácení zboží
      Tento dotaz ovšem mezi ty humorné nepatří - i přes arogantní (jako obvykle) a nesprávnou odpověď a anonymní posměšky.
      Skutečnost je taková, že na vrácení zboží, které není v rozporu s kupní smlouvou, není nárok z hlediska základního spotřebitelského práva. Naprostá většina hyper-super-marketů i mnoho dalších prodejců dnes ovšem zcela běžně a nad rámec zákona nabízí možnost vrácení zboží bez udání důvodu. Toto si upravuje každý prodejce individuálně, i když značně podobně. V okamžiku, kdy je tento nárok průkazně stanoven, je právně vymahatelný. Tazatelka by se tedy měla přesvědčit, zda a za jakých podmínek "její" prodejce tuto výhodu poskytuje - pokud ano, tak na vrácení má nárok a prodejce musí dodržet pravidla, která si sám stanovil. Kontrolním orgánem je v tomto případě také ČOI.

      Pokuste se prosím nenahrazovat svou neznalost arogancí a pokud nemáte k dotazu kromě posměšků co dodat, nedodávejte.

    • 20. 8. 2009 12:19

      Lucie73 (neregistrovaný) 90.182.45.---

      Re: OT: Vrácení zboží
      >>>>Dobrý den, chtěla bych se zeptat, mohu vrátit nové,
      >>>>nepoužívané umývadlo (nepoškozené v původním obalu),
      >>>>které jsem koupila před týdnem a požadovat vrácení
      >>>>peněz?
      >>>>V obchodě mi peníze nechtějí vrátit, pouze si prý
      >>>>mohu
      >>>>vzít náhradní zboží v hodnotě umývadla, což já
      >>>>odmítám, protože už nic jiného z jejich nabízeného
      >>>>sortimentu
      >>>>nepotřebuji. Děkuji předem za odpověď a přeji hezký
      >>>>den
      >>>>Lucie73
      >>>
      >>>Proč by Vám ho brali zpět, nejsou žádná půjčovna, co
      >>>jste si vybrala, to jste si koupila a nejde-li o
      >>>reklamaci, tak není z jejich strany co řešit.
      >>
      >>Poslední dobou nemám moc času ne diskuze, či případné
      >>odpovídání, ale vždy večer, před spaním sem zabrousím
      >>na 5-10 minut jako náhradu místo komických programů a
      >>nikdy nejsem zklamán. Vždy je zde jeden až více
      >>dotazů
      >>z kategorie Vtipnější vyhrává.
      >Tento dotaz ovšem mezi ty humorné nepatří - i přes
      >arogantní (jako obvykle) a nesprávnou odpověď a anonymní
      >posměšky.
      >Skutečnost je taková, že na vrácení zboží, které není
      >v rozporu s kupní smlouvou, není nárok z hlediska
      >základního spotřebitelského práva. Naprostá většina
      >hyper-super-marketů i mnoho dalších prodejců dnes ovšem
      >zcela běžně a nad rámec zákona nabízí možnost vrácení
      >zboží bez udání důvodu. Toto si upravuje každý prodejce
      >individuálně, i když značně podobně. V okamžiku, kdy je
      >tento nárok průkazně stanoven, je právně vymahatelný.
      >Tazatelka by se tedy měla přesvědčit, zda a za jakých
      >podmínek "její" prodejce tuto výhodu poskytuje - pokud
      >ano, tak na vrácení má nárok a prodejce musí dodržet
      >pravidla, která si sám stanovil. Kontrolním orgánem je
      >v tomto případě také ČOI.
      >
      >Pokuste se prosím nenahrazovat svou neznalost arogancí
      >a pokud nemáte k dotazu kromě posměšků co dodat,
      >nedodávejte.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).