Hlavní navigace

Zaměstnání v mezinárodní firmě

  • (neregistrovaný) 89.103.212.---

    1. 7. 2011 11:21

    Dobrý den,

    podle vyjádření p. Sulka z Ministerstva práce a sociálních věcí se mezinárodní společnosti podnikající v ČR musí řídit zákony ČR, tedy taktéž co se týče dovolených a ostatních nařízení. Smlouva vám musí být předložena v českém jazyce.

    Pěkný den

    Dobrý den,

    opravdu děkuji za odpověď. Ještě mám dotazy. Co byste doporučil udělat, pokud to takto ve společnosti funguje? To znamená, firma se řídí zákony své země, v které má sídlo a brání se tím, že to není česká společnost, ale společnost zahraniční. Pokud by to byla letecká společnost, tím pádem jsem na jejich území (letadlo je registrované v jejich zemi).

    Zaměstnavatel může dovolenou nařídit, ale je pro ta nařízení nějaký limit (počet dní) a jak by to měl zaměstnanci dát dopředu vědět? (stačí např. týden před začátkem nového měsíce, ve kterém je nařízená dovolená?)


    Děkuji :-)

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 1. 7. 2011 12:16

      tomas.dlask (neregistrovaný) 82.208.57.---

      Dobrý den,

      veškerý nárok na dovolenou nařizuje zaměstnavatel a podle § 217, odst. 1 tak má učinit nejméně 2 týdny dopředu, pokud se se zaměstnancem nedohodne jinak. Takže pokud Vám zaměstnavatel nařídil dovolenou 10 kalendářních dní předem, nemusíte s tím souhlasit. Ale pokud se jednalo o 10 pracovních dní (PO - PÁ), pak dodržel lhůtu 2 týdnů a musíte nařízení dovolené respektovat.

      Co se týče rady, jak se zachovat, pokud Vám společnost vnucuje zákony své země, doporučuji obrátit se na poradenskou linku Ministerstva práce a soc. věcí, kde se Vám fundované pomoci jistě dostane.

      Pěkný den

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).