Hlavní navigace

Živnost vedlejší nebo hlavní po studiu?

• (neregistrovaný) 86.49.59.---

30. 8. 2009 15:10

Zdravím, prosím o info.
    Tento rok jsem dostudoval školu, do konce srpna jsem ještě brán jako student. Chci si ohlásit živnost během září, bude však brána jako vedlejší nebo hlavní?

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 8. 2009 19:05

Lina

Re: Živnost vedlejší nebo hlavní po stud
      xxxxxxxxxx
      Do konce srpna jako vedlejší, od září jako činnost hlavní. Ale až podáte daňové přiznání k 31.3.2010, tak si budete moci uplatnit slevy nejen na poplatníka, ale taky za dobu svého studia.

• 30. 8. 2009 19:11

Ondřej (neregistrovaný) 86.49.59.---

Díky za info, ale nějak mi to nesedí. Dva zdroje ze dvou mi před chvílí řekly, že pokud jsem v tomto roce pracoval a prokazatelně platil nemocenské poj. anebo studoval, tak je ta živnost do konce kalendářního roku brána jako vedlejší.
      A ty daně, jak říkáte, jestliže budu podnikat od září, tak si přece nemohu strhnout slevu za studenta, protože již nejsem studentem.
      Můžete mi to tedy prosím nějak vysvětlit? Děkuji

• 30. 8. 2009 19:38

Lina

xxxxxxxx
      Ondřeji, začneme tou slevou na dani, budete podávat daňové přiznání za rok 2009, tzn. že budete dokládat, že jste v tomto roce studoval, což je tedy fakt - slevu na studenta budete mít za dobu, kterou prokážete, že jste studoval, tedy jak píšete, za osm měsíčů, tj. 4020 :12 x 8 = 2680. Poplatníkem jste celý rok,takže další sleva na dani by byla ve výši 24840,- Kč...
      Ale omlouvám se za to sociální pojištění, vzala jsem to postaru, holt než něco napíšu, mám si to přečíst, takže se mrkněte na http://www.cssz.cz/cz/osoby-samostatne-vydelecne-cinne/druhy-svc/
      a jestli jsem to dobře pochopila, tak jste skutečně po celý rok 2009 pro SP brán jako OSVČ vedlejší, takže se ještě jednou omlouvám.
      Ale u zdravotního pojištění nebudete brán jako OSVČ vedlejší.