Hlavní navigace

Výše nemocenské

  • (neregistrovaný)

    30. 9. 2009 10:40

    Při dlouhodobé pracovní neschopnosti dostávala paní 9.083 Kč měsíčně. Pak nastaly problémy s vyplácením nemocenské, docházelo i k měsíčnímu zpoždění a teď ji vyplácí 2 měsíce najednou ale jednou 15.655 a pak 17.873 Kč. Myslela jsem si, že při dlouhodobé PN se výše nemocenské nemění. Můžete mi někdo poradit, co mám paní sdělit na vysvětlení? Sama tomu nerozumím, nejsem účetní.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 9. 2009 10:47

      all (neregistrovaný)

      Re: Výše nemocenské
      A proč jí něco chcete vysvětlovat ? Zaměstnavatel nemocenskou ani nepočítá ani nevyplácí, takže paní odkažte na příslušnou OSSZ, kde jí snad musí podat vysvětlení.

    • 30. 9. 2009 10:48

      kl (neregistrovaný)

      Re: Výše nemocenské
      Mám ten samý případ - sice vypláceli pravidelně, ale jednou 13900.-, podruhé 14 460.- , a teď poslední 13780.- Jednalo se o 10, 11 a 12 měsíc neschopnosti... Poradíte někdo?

    • 30. 9. 2009 10:57

      Renáta (neregistrovaný)

      Re: Výše nemocenské
      Jak psala "all" - nemocenskou vyplácí příslušná OSSZ, takže se obraťte s žádostí o vysvětlení tam.

    • 30. 9. 2009 11:04

      Líba (neregistrovaný)

      Re: Výše nemocenské
      Nemocenská se platí za kalendářní dny. 9083,- by odpovídalo dávce 293,- za den, 17 873,- vychází na 61 dnů (červen a červenec?). Někdy není lístek na peníze vystaven až k poslednímu dni v měsíci, takže může být zaplaceno méně dnů a doplatí se až v dalším měsíci.

      Také se mění výše v závislosti na délce nemoci:

      § 29
      Výše nemocenského za kalendářní den činí

      a) 60 % denního vyměřovacího základu do 30. kalendářního dne trvání dočasné pracovní neschopnosti nebo nařízené karantény,