Jsem zaměstnaná jako účetní u FO zemědělce a druhý PP mám v jeho s.r.o. taky jako účetní. Má práce ale byla i dělat DE jeho synovi, taky zemědělci - vždy stejně vše dělali dohormady a o všem převážně rozhodoval otec. Nyní se pohádali a syn se odrhl a pořád řeší nějaké spory a účetnictví mu dělá jeho žena. Já jsem slíbila synovi, že mu zkouknu tento rok DPH a konec roku, aby to měli vpořádku - nikdy to nedělali. Takže minulé Q DPH jsem u nich byla a opravovala - bylo toho fakt dost. Nyní mi otec dá se říct až vyhrožuje, že aby mě ani nenapadlo jim dělat DPH a konec roku. Tam jsem mu řekla že co když mě o to požádaj jako soukromě? A on na to že to může brát jako střet zájmů. A taky mi vyčítá že jsem jim odevzdala všechno jejich účetnictví, že jsme to dělali stejmě my a když bude kontrola, tak že je to stejně na účetní - což si myslím že za to odpovídá podnikatel. Já jsem názoru že je to jejich a taky podle sebe vím že když jsem začínala pořád jsem koukala do starých papírů jak se to účtuje. Může mi tedy zaměstnavatel zakázat, abych soukromě někomu pomohla s účetnictvím? Nikomu nebudu vykládat o jeho hospodaření atd. Děkuji
Re: mohu účetnictví další firmě?
Nemůže, ale když bude chtít pěkně Vám za to znepříjemní život... Rozhodně patří ale k profesionálním vlastnostem účetní nemluvit o aktivitách svého zaměstnavatele.
2. 10. 2009 13:07
Jsem zaměstnaná jako účetní u FO zemědělce a druhý PP mám v jeho s.r.o. taky jako účetní. Má práce ale byla i dělat DE jeho synovi, taky zemědělci - vždy stejně vše dělali dohormady a o všem převážně rozhodoval otec. Nyní se pohádali a syn se odrhl a pořád řeší nějaké spory a účetnictví mu dělá jeho žena.
Já jsem slíbila synovi, že mu zkouknu tento rok DPH a konec roku, aby to měli vpořádku - nikdy to nedělali. Takže minulé Q DPH jsem u nich byla a opravovala - bylo toho fakt dost.
Nyní mi otec dá se říct až vyhrožuje, že aby mě ani nenapadlo jim dělat DPH a konec roku. Tam jsem mu řekla že co když mě o to požádaj jako soukromě? A on na to že to může brát jako střet zájmů. A taky mi vyčítá že jsem jim odevzdala všechno jejich účetnictví, že jsme to dělali stejmě my a když bude kontrola, tak že je to stejně na účetní - což si myslím že za to odpovídá podnikatel. Já jsem názoru že je to jejich a taky podle sebe vím že když jsem začínala pořád jsem koukala do starých papírů jak se to účtuje.
Může mi tedy zaměstnavatel zakázat, abych soukromě někomu pomohla s účetnictvím? Nikomu nebudu vykládat o jeho hospodaření atd.
Děkuji