Pracovní úraz

• (neregistrovaný)

7. 10. 2009 12:30

Dobrý den
    Nejdříve vám popíši svojí situaci.
    V práci jsem překládal ocelové profily o hmotnosti přibližně 27 kg. Tuto práci jsem dělal asi týden a cítil jsem s toho bolesti v zádech, které jsem přikládal únavě a namoženým svalům. Protože se blížil termín mé plánované dovolené, chodil jsem do práce i přes bolesti zad. Plánované dovolené jsem se nedočkal. Ve čtvrtek ráno, když jsem chtěl vstávat do práce, jsem se už nepostavil na nohy, kvůli zablokovaným zádům.
    Ten den jsem byl u lékařky na obstřiku, ale i přesto jsem se nemohl hýbat. Pracovní neschopnost jsem si nenechal napsat a v práci nahlásil dovolenou s tím „že mi bolí záda a že si potřebuji odpočinout“. Stále jsem to přikládal jen únavě.
    Po týdnu dovolené jsem byl hospitalizován a po vyšetření na CT mi bylo řečeno, že mám vyhřezlé dvě ploténky, 5 a 18 milimetrů. Můj ošetřující lékař mi doporučil nahlásit to jako pracovní úraz, neboť takto vyhřezlé ploténky, dle ošetřujícího lékaře, mohli být způsobeny pouze z opakovaného zatěžování těžkým břemenem. Při nástupu k hospitalizaci jsem vstoupil do pracovní neschopnosti a následně nahlásil skutečnost, jako pracovní úraz zaměstnavateli.
    16. listopadu budu hospitalizován v nemocnici Na Homolce a následný den půjdu na operaci, po které budu moct záda zatěžovat jen na padesát procent a nebudu už moci vykonávat práci jako doposud.
    Chtěl bych se zeptat, jak dlouhou lhůtu má zaměstnavatel k vyjádření, zda došlo k pracovnímu úrazu či nikoli.Také bych rád věděl, zda z vašeho hlediska může být případ posuzován jako pracovní úraz.
    Se zaměstnavatelem mám smlouvu na dobu určitou do 31.1.2010. V tu dobu budu ještě v pracovní neschopnosti. Má tedy zaměstnavatel právo rozvázat se mnou v tuto dobu pracovní poměr? V případě, že by byl můj případ uznán jako pracovní úraz, mám nárok na nějaké odškodné?
    Děkuji Kašpar Karel

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 7. 10. 2009 13:35