Znovu DPH - prodej majetku

• (neregistrovaný)

20. 10. 2009 10:11

Jsem začátečník a koukám do historie - prodej majetku s DPH - má se uvést na řádku 51.
    Prodali jsme nákl.auto vč. DPH - program mi nikde neumožňuje zapsat toto do daňového přiznání DPH, ani do řádku 50, pokud neuplatňujeme odpočet.
    Jsem z toho zmatená, dívala jsem se u nás do přiznání a nikdy tam mimo nebylo uvedeno na zvláštních řádcích ani když se nakupovalo bez DPH - třeba občerstvení. Bylo to i v roce 2008 takhle rozlišené nebo jak to je. Hrozí nějaký postih od FÚ, že je to uvedeno jenom v těch hlavních řádcích, jak u odpočtu DPH, tak i u uplatňování DPH?
    Moc děkuji za vysvětlení

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 20. 10. 2009 10:28

nv (neregistrovaný)

Re: znovu DPH - prodej majetku
      Dobrý den, s prodejem majetku nemám moc zkušeností, ale zkusila jsem si to v programu, při účtování vydané faktury za prodej majetku s DPH-mám možnost použít kód plnění...ne klasický uskutečněná plnění 19%, ale uskutečněná - prodej majetku. Pak mi to spadne do řádku 1 a i do řádku 51 (měl by to být pouze informativní řádek), stejně jako u nákupu majetku, kdy vám to padá do řádků 40 (a 48-jen informativní charakter). Myslím, že pokud, by tyto informativní řádky zůstaly nevyplněné...FÚ by neměl co doměřovat, výše daně se nezmění, ale mohl by uložit nějakou pokutu za porušení povinnosti.Určitě by bylo lepší to mít v pořádku. Já jsem takto opravovala přiznání (při pořízení majetku - neuvedla jsem na řádek 48)...ale říkám s prodejem majetku nemám zkušenosti, program mi to tam umístil, tak to tam snad patří, ale raději si ještě počkejte.POkud někdy nakoupíte majetek bez DPH (tak se to vůbec v DAP neobjeví)

• 20. 10. 2009 10:35

začátečník (neregistrovaný)