Hlavní navigace

Zaměstnanecké benefity - účtování?

  • (neregistrovaný) 88.146.208.---

    29. 10. 2009 10:53

    Dobrý den, prosím o praktické zkušenosti s poskytováním zaměstnaneckých benefitů.Našla jsem prý novinku - kartu, kterou zaměstnavatel "dobije" a zaměstnanec používá k placení v síti partnerů nebo uvažujeme o poskytnutí dárkových poukázek, které se dají také uplatnit v síti partnerů. Je to nedaňový náklad pro zaměstnavatele a účtuje se to jako poskytnutí daru zaměstnanci? Limit je do 2 000 ročně? Pokud bychom chtěli využít příspěvek na penzijní nebo životní pojištění - dá se i jednorázově přispět nebo musí být smlouva a dojednány pravidelné platby? Děkuji moc za jakoukoliv odpověď, Bára

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 29. 10. 2009 12:35

      Evča B. (neregistrovaný) 89.203.198.---

      Re: zaměstnanecké benefity - účtování?
      1/ karty a dárkové poukázky jsou ze strany zaměstnavatele nedaňové a ze strany zaměstnanců se zahrnují do vyměřovacího základu mimo §6 odst.9 písm.g) (tj. životní jubilea,odchod do důchodu).
      2/ Příspěvek na penzijní nebo životní pojištění lze zaslat jednorázově daň.uznatelná ze strany zaměstnance je částka 24 tis.,Kč v úhrnu za obě pojištění.
      U zaměstnavatele je tento výdaj daňove uznatelný a vyšší, ale vše musí vyplývat k kolektivní smlouvy, nebo vnitřní směrnice zaměstnavatele.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).