Hlavní navigace

Odpisování

  • (neregistrovaný) 77.78.113.---

    29. 10. 2009 11:52

    Dobrý den,

    budu kupovat jednu věc, která bude sama na faktuře a pokud bude převišovat 40 000 tak se bude muset odepisovat.
    Jak to ale bude když na faktuře budě třeba pět věcí ale každá samostatně nepřevyšuje 40 000 ale všechny společně ano. Jak je to s odpisování, platí každá zvlášť nebo jako celek?

    Děkuji za odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 29. 10. 2009 12:17

      Nordpower (neregistrovaný) 212.24.142.---

      Re: odpisování
      Můžete odepisovat jako soubor movitých věcí (součet všech komponentů) nebo dát vše jednorázově do nákladů, protože Cena za měrnou jednotku nepřevyšuje zákonných 40-tis. Poslední možnost je odepisovat majetek jako DKP, ale záleží na směrnicích společnosti.

      Soubor movitých věcí bych nevytvářel, protože pak se docela špatně vyřazuje jedna movitá věc ze souboru.

      Doporučoval bych možnost 2 nebo 3.

      Ještě je jedna možnost, že se částky nepřevyšující 40-tis., dle zákona se mohou dát na časové rozlišení (381), což má jednu velkou výhodu, že to do nákladů můžete dát dle vlastního uvážení....Můžete to dát do nákladů např. v první roce nebo v roce třetím, což u odpisů můžete přerušit pouze daňové odpisy a né účetní - pak je odložená daň.

    • 30. 10. 2009 18:23

      trubka (neregistrovaný) 88.100.26.---

      Re: odpisování
      Tento způsob uplatnění časově rozlišených nákladů jste vyčetl kde, smímli se ptát?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).