Hlavní navigace

Zaměstnání učně - problém

• (neregistrovaný) 212.71.186.---

29. 10. 2009 12:01

Dobrý den, potřebovala bych poradit jak mám postupovat v případě, že firma u které pracuji jako mzdová účetní se rozhodla že umožní učni vykonávat placenou praxi, ale jaksi mi to neoznámili!! Učeň pracoval asi 3dny za rok (jinak se nedostavoval) a teď požaduje potvrzení o výši výdělku za rok. Celá vyplacená částka činí celkem 600,- kč, ale výpočet mezd nikdy neproběhl, takže daň není zaplacena. Nemůžu mu přece dát potvrzení na něco co oficiálně neexistuje. Lze z toho nějak zpětně vybrusli? Myslím tím třeba dodatečné podepsání prohlášení k dani? Je to nezodpovědný přístup zaměstnavatele, ale bohužel to musím nějak vyřešit. Děkuji vám za rady.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 29. 10. 2009 12:38

Ludmila (neregistrovaný) 88.103.101.---

Re: zaměstnání učně - problém
      No to je situace. To máte tedy starostí a práce víc než za 600,-. Určitě na tu praxi byla smlouva. My jsme měli také učně a to na základě smlouvy mezi zaměstnavatelem a školou. Pokud ten váš učeň neměl ve stejném měsíci podepsané prohlášení u jiného zaměstnavatele, tak asi jediným možným řešením je podepsat prohlášení u vás, sociální a zdravotní se neplatí, tudíž hrubá=čistá. Částku zpětně (pokud vám to program umožní) promítnout do mezd. Možná bych se ale pídíla po té smlouvě o praxi, měl by tam být termín provedení praxe a také jsme tam měli minimální částku odměny, kterou má dostat.

• 29. 10. 2009 12:47

kk (neregistrovaný) 90.179.223.---

A kdo mu vyplatil těch 600,-?Někomu musí někde chybět.Pokud není žádná smlouva,tak potvrzení nevydáte.Pokud si někdo vzpomene,že mu chybí 600,-Kč,tak to udělejte až v letošním roce.

• 29. 10. 2009 12:54

**Monika (neregistrovaný) 212.71.186.---