Re: Archivace
Dobrý den, finanční doklady je moc široký pojem a archivace je téma na týdenní seminář. A také záleží, jestli jste plátce DPH nebo ne.
Ale pár příkladů:
faktury přijaté i vystavené - plátce DPH 10 let, neplátce 5 let
knihy faktur (všeobecně různé deníky) - 10 let
saldokonta - 5 let
služební cesty - 5 let
výdejky ze skladu - 5 let
převodky a žádanky skladové - 1 rok
soupisky, inventury - 10 let
daňová přiznání - 10 let
účetní závěrky (závěrka roční, v ní návrh na rozdělení zisku, ověření atd) - nelze skartovat!
zprávy auditorské - také nelze skartovat
mzdy: mzdové listy 30 let, ale je doporučení archviní správy archivovat je 45 let (kvůli dohledávání)
mzdy: doklady v souvislosti s daní ze mzdy a pojištění - 10 let
mzdy: ostatní mzdové soupisky, listy atd všeobecně 5 let
Je toho hodně, ale snad jsem si z hlavy na to nejdůležitější vzpomněla.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
2. 11. 2009 8:20
Jak dlouho se musí archivovat fin. doklady, 10 let?