Bankovní účet, platby předem za zboží.

• (neregistrovaný)

10. 11. 2009 8:59

Dobrý den, prosím o radu, jsem začátečník, neplátce dph. Mám internetový prodej ( eshop nevlastním ).
    Začala jsem používat manželův soukromý účet - dočetla jsem se že to nevadí.
    Zákazníci mi posílají platby na účet předem ( cena + dopravné ). Potom teprve mi dodavatel doveze zboží s fakturou a platím hotově - vyberu z účtu. Takže fakticky zboží ještě nemám, ale na účtě už mám platby od zákazníků. Potom odešlu zákazníkům dopravcem.
    Zákazníkovi napíšu paragon ( daňový doklad ) na cenu zboží. Mám do paragonu psát i poštovné a balné ? A jaké datum, psala jsem tam datum, kdy jsem to odeslala dopravcem. Četla jsem, že by tam mělo být datum, kdy je mi připsána platba na účet, ale to bych prodala zboží , které ještě nemám.
    Jsou nutné bankovní výpisy, nejradši bych je tam ani netahala. Nejde to dělat jako příjem za hotové ( mám asi 30 plateb za měsíc ), jestli to jde, jaké papíry se ještě vyplňují - příjm. pokl. doklad ?
    Nemám kamennou prodejnu, tak by s tím mohl mít problém živnosťák či finančák, že nemám provoznu a prodávám za hotové ?
    Děkuji moc za rady

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 11. 2009 11:19

Katka2 (neregistrovaný)

Re: Bankovní účet, platby předem za zbož
      To by chtělo kurz daňové evidence pro úplné začátečníky. Tam Vám mimo jiné vysvětlí rozdíl mezi platbou za hotové a na účet, nebo proč nejde do účetnictví netahat bankovní výpisy. Neberte to ve zlém (každý jsme začínali, že), ale podle toho co píšete jste na nejlepší cestě si zadělat na nepříjemnost..

• 10. 11. 2009 11:33

mariana (neregistrovaný)

Děkuji Vám za příspěvek, proto jsem žádala o radu, abych se vyhla nepříjemnostem, myslím že kdyby každý chodil na kurzy a všichni všemu rozumněli, tak tyhle diskuse by byly potom zbytečné.

• 10. 11. 2009 12:29

Káča (neregistrovaný)