Potvrzení od zaměstnavatele o odvodu poj

• (neregistrovaný)

19. 11. 2009 9:11

Prosím o radu. Zaměstnankyně, která je u nás zaměstnaná na HPP si našla někde v jiném podniku brigádu. Tam od ní chtějí, abych vystavila potvrzení , že za ní odvádíme SP a ZP, alespoň z minulého vyměřovacího základu. Jenže já vůbec nevím co po mně chtějí. Můžete mi to nějak lajcky vysvětlit? Jsem začátečník.Děkuji

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 19. 11. 2009 9:19

JS* (neregistrovaný)

Re: potvrzení od zaměstnavatele o odvodu
      Zdravotní pojištění se musí odvádět aspoň z minima (8000 Kč měsíčně). Pokud si někdo nevydělá toto minimum, musí se zdravotní odvést z této částky. Pokud si paní našla brigádu, zřejmě tam nedosahuje výdělek 8000 Kč. Oni po Vás chtějí potvrzení, že výdělěk ve vaší firmě dosahuje aspoň 8000 Kč a tudíž má u vás odvedeno zdravotní v minimální výši. (Pokud by to nedonesla, strhli by ji zdravotní v minimální výši - 1080 Kč)
      Vystavíte potvrzení, že zdravotní poj. je odváděno z částky vyšší než 8000 Kč.

• 19. 11. 2009 9:21

xy5

nevím, co znamená minulý vyměř. zákl.
      pravděpodobně chtějí potvrzení, že odvádíte zdrav. poj. alespoň z minimálního vyměř. zákl., tzn., že má alespoň u Vás mzdu ve výši nejméně 8000Kč/měs. (příp. pokrác., pokud by byla nemocná)
      SP se minim. VZ nesleduje - sráží se ze mzdy/odměny (u dohod), které dosáhne
      oni jí pak srazí SP a ZP jen ze mzdy, které dosáhne (pokud by u Vás minim. VZ ZP nedosáhla a u nich také ne, potom by si musela zvolit zam-tele - buď Vás nebo druhého zam-tele, který by to hlídal a příp. ZP dosrážel a odvedl na její ZP)
      pokud má u vás podepsané daň.prohl., u další firmy ho nesmí podepsat
      pokud tam bude daněna zálohovou daní, nesmíte jí provést RZD, vydáte jí Vy i ten druhý zam-tel potvrz. o zd. příjmech a podá si daň.př. na FÚ

• 19. 11. 2009 9:53

Aneta (neregistrovaný)

Moc děkuji. Velice mi to pomohlo