Mateřská

• (neregistrovaný)

30. 11. 2009 8:20

dobrý den prosím o radu,
    jsme s.r.o., zaměstnankyně zjistila, že je těhotná, já pracuji jako účetní, ale nikdy jsem neměla jako zaměstnance těhotnou paní.
    Ptala se mě, jestli musí oznámit zaměstnavateli, že otěhotněla?
    Dále se chci zeptat , jestli ji může dát zaměstnavatel výpověd, když má smlouvu na dobu neurčitou, pokud mu to oznámí (a je v teprve v prvním měsíci těhotenství?
    Potom při nástupu na mateřškou 8 - 6 týdnů před porodem, kdo prosím vyplácí dávky? Hned ossz nebo i zaměstnavatel, a mi ji pak budeme platit sociální zdravotní když bude pořád zaměstnankyně při mateřeské a rodičovské? nebo jak to je prosím opravdu s tím nemám zkušenosti

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 11. 2009 8:31

xy5

Re: mateřská
      >dobrý den prosím o radu,
      >jsme s.r.o., zaměstnankyně zjistila, že je těhotná, já
      >pracuji jako účetní, ale nikdy jsem neměla jako
      >zaměstnance těhotnou paní.
      >Ptala se mě, jestli musí oznámit zaměstnavateli, že
      >otěhotněla?

záleží, co dělá
      pokud pracuje na místě, které je těhotným zakázáno nebo např. s chemikáliemi nebo v noci, potom přinese od ošetřujícího gynekologa tiskopis Vyrovnávací přísp. v těhot. a mateřství
      museli byste ji přeřadit na místo, které může vykonávat a vyplnila byste vše potřebné a z OSSZ by jí tento VPTM platili
      to byste se s nimi pak musela domluvit

>Dále se chci zeptat , jestli ji může dát zaměstnavatel
      >výpověd, když má smlouvu na dobu neurčitou, pokud mu
      >to oznámí (a je v teprve v prvním měsíci těhotenství?

těhotenství není důvod k výpovědi

>Potom při nástupu na mateřškou 8 - 6 týdnů před
      >porodem, kdo prosím vyplácí dávky? Hned ossz nebo i
      >zaměstnavatel, a mi ji pak budeme platit sociální zdravotní
      >když bude pořád zaměstnankyně při mateřeské a
      >rodičovské? nebo jak to je prosím opravdu s tím nemám
      >zkušenosti

hned vyplácí OSSZ