Re: Faktura ze zahraničí
Udělala bych to následovně:1.Doklad se stává daňovým dnem doplnění údajů, použijete kurz toho dne a s tímto datem by Vám to mělo jít do DPH. Nerozumím bodu 3.Podle mne uvedete DPH do řádku 3 nebo 4 a dále do řádku 44 nebo 45.Nevím proč si jej chcete nárokovat u německé strany?
Pokud Vám fa. nepříjde do konce roku a vy budete mít jak zboží, tak úhradu, která je pro Vás výdajem, tak bych pouze přiložila.DE je o pohybu peněz.
Musím čekat na fakturu poštou nebo mohu použít tu z e-mailu? Mám totiž dojem, že jde o zálohovou (nemohu bohužel ověřit, nemám teď k e-mailu přístup), v tom případě bych musela mít daňový doklad, že? Jde o mou první fakturu ze zahraničí, tak se raději ptám. DPH tedy uplatním, jako u každého jiného výdaje v ČR, tzn. do DE dám základ daně, DPH a celkovou částku a DPH?
Děkuji mnohokrát za odpověď!
Prosím poradí někdo viz výše - jsem úplný začátečník.
Navíc z diskuzí nejsem vůbec moudrý - dodavateli jsem prokázal, že jsem plátce DPH. Fakturu zaslal jako základ daně, jejich DPH a celková částka. Provedu přepočet na Kč, dopočítám DPH 19%, přiznám a uplatním na ř. 3 a 44 = daň 0, jak tu někdo radil? A co souhrnné hlášení, to je jen při vývozu? Ještě dodávám, že jde o pořízení materiálu z Německa.
Děkuji!!!
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Nová sleva na sociálním pojistném v roce 2026
Konec roku rozhoduje: Špatně načasovaná platba daně či pojistného vyjde draho
Více jak 1100 korun za to, že vám dají důchod. Přitom nemusíte platit nic
Od sedel po originální brýle. Přinášíme 10 zajímavých příběhů podnikatelů za rok 2025
Velký manuál k paušální dani OSVČ pro rok 2026
Výpočet důchodu se v roce 2026 změní
4. 12. 2009 13:20
Poradí někdo začátečníkovi:
jsem plátce DPH, vedu DE, chci pořídit zboží z Německa. Byla mi zaslána e-mailem faktura, kterou musím uhradit a poté mi bude zasláno zboží.