Těhotenství - převedení na jinou práci

• (neregistrovaný)

3. 1. 2010 12:08

Dobrý den, prosím o radu. Kamarádka je těhotná a lékař jí napsal zprávu pro zaměstnavatele, že dosavadní práce je nevyhovující, aby ji přeřadil na jinou vhodnou prac. pozici. a zaslala mu vše poštou spolu s neschopenkou, protože zrovna marodila.Teď by se měla vrátit do práce, ale vůbec nemá zprávy o tom, jak to bude.Jedná se o malý obchůdek, kde pracuje jako prodavačka.Dle všeho pro ni zaměstnavatel jinou prac. pozici mít nebude.On by jí měl ze zákona převedení na jinou práci umožnit, ale když neumožní, jaká má práva? Děkuji moc

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 3. 1. 2010 19:00

j (neregistrovaný)

Re: Těhotenství - převedení na jinou prá
      Seznam prací zakázaných těhotným ženám najdete ve vyhlášce č. 288/2003. Pokud je Vaše kamarádka prodavačka, mohlo by se jí s největší pravděpodobností týkat pouze přenášení břemen (samozřejmě s ohledem na to, jaké zboží prodává). Myslím, že to nebude pro zaměstnavatele velký problém. Předpokládám, že má klasický PP. Ošetřující lékař ji vystaví vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství. Doporučuji nahlédnout do výše zmíněné vyhlášky, nebo do zákona 187/2006 § 42, kde máte uvedeno, co lze pro účely nároku na VPTM považovat. Bohužel někteří ošetřující lékaři nemají nastudovanou tuto vyhlášku a vystaví zprávu i osobě, která podmínky nesplňuje. To je většinou odhaleno až předložením VPTM OSSZ.

• 3. 1. 2010 20:24

Eja (neregistrovaný)

Děkuji za informaci a jen pro zajímavost by mě zajímalo, kdyby např. těhotná žena nemohla vykonávat stávající práci na základě lék. posudku a dle zákoníku práce by jí zaměstnavatel v době 15 dnů od předložení posudku neumožnil výkon jiné vhodné práce, tak by s ním mohla okamžitě zrušit prac. poměr s nárokem na odstupné? pochopila jsem to dobře? moc děkuji nemám s tímto žádné zkušenosti.

• 3. 1. 2010 20:56

j (neregistrovaný)