Re: povinnost pro daňové přiznání
>>>Dobrý den,
>>>prosím o vyjádření k tomuto: Do 30.11.2009 jsem byl
>>>zaměstnaný a od 1.12.2009 pracuji jako OSVČ na
>>>mandátní
>>>smlouvu. V prosinci 2009 jsem však neměl žádný příjem
>>>z podnikatelské činnosti. Musím podávat daňové
>>>přiznání za rok 2009? Nebo - laicky řečeno - musím
>>>něco
>>>ohledně daní za rok 2009 dělat? (do konce listopadu
>>>2009 za
>>>mě daně odváděl zaměstnavatel).
>>>Děkuji za dotaz.
>>>David V.
>>
>>Pokud jste od prosince 2009 OSVČ, dle mého názoru si
>>musíte podat daňové přiznání. Příjmy z podnikání
>>budou
>>nulové.
>Nehledě na to, že jste na FÚ registrovaný a tak by Vám
od zaměstnavateele si vyžádejte potvrzení o příjmu a daňové přiznání si musíte podat sám.
>v dubnu psali, že jste nepodal a že máte podat.
Daňová poradkyně mi ale řekla, že když podám na FÚ prohlášení že jsem neměl žádné příjmy z podnikatelské činnosti, že pak nemusím daňové přiznání podávat. Logicky - proč bych měl přiznávat příjmy, když jsou nulové? Daň z nulového výdělku je snad nula. Tak teda nechápu komu mám věříit.
Nemůžu požádat KDY? Když nepodám daňové přiznání? Myslím si že horší trest by byl pro mě hledat někoho kdo mi daňové přiznání udělá nebo dělat si ho nedejbože sám, než přijít o pár stovek za nějakou slevu na daních. Byl jsem dosud vždycky jen zaměstnanec a absolutně se v tom nevyznám.Každý mi říká něco jiného a nevím čemu nebo komu mám věřit.
Neřekla bych, že vám každý říká něco jiného. Pouze si musíte vybrat: buď podat přiznání nebo nepodat. Pokud nechcete podávat daňové přiznání, tak ho nepodávejte. Dejte na FU prohlášení, že ste neměl žádné příjmy z podnikání a je to vyřešené.
Pokud chcete od státu slevu na dani za prosinec (za poplatníka, popřípadě za dítě nebo za manželku), podejte přiznání.
Jenom se musíte rozhodnout.