Hlavní navigace

Reklamace od zákaznice

  • (neregistrovaný) 195.146.112.---

    16. 8. 2011 12:23

    Dobrý den,
    podnikám 2 roky, jsem vyučený zedník - mám živnostenský list na živnost volnou -1) zednictví, 2)Výroba, obchod a služby - obor činnosti jsou přípravné a dokončovací práce. Potřebuji poradit v záležitosti, která mě potkala poprvé.
    Dne 18.1.2011 jsem uzavřel smlouvu o dílo se zákaznicí na rekonstrukci bytu. Hotové dílo bylo předáno včas dle smlouvy 18.2.2011.Dne 29.4 2011 mi přišel od zákaznice email,že se jí utrhla závěsná wc mísa ze zdi. Emailem mi zaslala i zprávu zkušebního technika, který skutečně uvedl, že nebyl dodržen přesný postup instalace dle návodu, který jsem neměl k dispozici.Měl jsem si ho vyžádat, pravda. Zazdíval jsem pouze traverzu, ne samotnou závěsnou wc mísu. Reklamaci jsem přijal a vyřídil v požadovaném termínu - 1 týden, i když jsem byl pracovně vytížen, ale i tak jsem vyrazil za zákaznicí. Zákaznice mi napsala do emailu, že za každý týden prodlení po mně bude požadovat 3.500,-,jak velice jsem pojištěn a pod. chtěl jsem zkrátka vše vyřešit ku spokojenosti její i mé. Zarazilo mě její jednání, když naše spolupráce byla od počátku naprosto v pořádku. Oprava byla provedena, předávací protokol předaný, reklamace odstraněna. Nyní, včera 15. 8. 2011, po čtyřech měsících mi přišla faktura na poměrně vysokou částku od firmy, která jak píší v dopise měla s touto reklamací spojené výdaje a žádá o jejich úhradu. Je to firma, která instalovala v bytě právě závěsné wc a připojovala vodu na mnou vyzděnou zeď. Je jejich požadavek oprávněný. Na faktuře mají uvedeno:
    Doprava Renault Master:  500 km      10kč/1km                5.500,-
    Ztrátový čas 2 pracovníci 5 hod        J.cena - 180,-            990,-
    Zjišťování závady:           2 hod        J. cena - 250,-           550,-
    Parkovné:                      1 kpl          J. cena - 80,-              88,-
    Režijní náklady                1 kpl          J. cena - 120,-           132,-

    Datum vystavení- 9.8.2011  splatnost - 23.8.2011.
    Je jejich žádost oprávěná - případně mohou žádat takto vysokou dopravu ( 10,-/km ) apod. Navíc se domnívám, že firma nemá žádné zaměstnance - stránky -wwwinfo.mfcr.cz, tak mi přijde zvláštní požadovat úhradu za 2 pracovníky. Pokud je jejich žádost oprávněná, nezbyde než fakturu uhradit, ale nerad bych se nechal podvést a hradil něco zbytečně, kór v dnešní době.
    Velmi Vám děkuji za odpověď.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 30. 8. 2011 10:50

      mhovorka (neregistrovaný) 213.151.76.---

      V okamžiku, kdy jste na žádost zákaznice provedl opravu a ta Vám podepsala předávací protokol, s čím vyjádřila souhlas, že reklamace byla vyřešena, je vystavená faktura neoprávněná.

      Hezký den,

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).