Dobrý den,
na tuto otázku nelze odpovědět jednoznačně. Odborníci i finanční úřady se často v názoru neshodují.
1. Certifikaci ISO včetně souvisejících nákladů je možné posoudit jako nehmotný majetek.
2. Náklady spojené s přípravnou fází (konzultace, školení, audit) je ale možné považovat za provozní výdaje, které se časově rozliší pomocí účtu 381. Účet se potom postupně rozpouští do provozních nákladů dle počtu let, na které byl certifikát udělen.
Rozhodnutí je na Vás. Ovšem uplatnit jako součást nákladů v daném období rozhodně nedoporučuji.
Dagmar Kučerová :)
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
16. 8. 2011 22:46
Dobrý den paní Kučerová, prosím Vás o radu :
s.r.o. má náklady spojené s certifikací ISO a příslušnými audity vyšší než 60 tis. Podléhají tyto náklady odpisům jako nehmotný majetek nebo je možno tyto náklady daňově uplatnit v danném období (bez odpisu).
Děkuji za radu
Renata