Hlavní navigace

Začít podnikat

• (neregistrovaný) 193.179.96.---

21. 8. 2011 12:46

Dobrý den,

Jsem student vysoké školy a už dlouhou dobu přemýšlím, že bych začal podnikat, respektivě, že bych začal kupovat (za menší cenu) a prodávat věci (za větší cenu) za učelem výdělku.

Nicméně jsem trochu zmaten a nevím, jak vlastně začít. Co se týče věcí se kterýma bych obchodoval vím, ale nevím jak začít, aby to bylo legální, splnoval sem všechny předpisy a neměl sem žádné problémy s neplacením daní. Ta vec se kterou bych chtel obchodovat se dejme tomu nachazi v Nemecku,ci Polsku (nejedna se o automobil) a chtel bych tu vec, privezt sem, sem ji inzerovat na svych webovych strankach, kde bych se samozrejme snazil o conejvetsi prodej. Jak je to s temi danemi ? A jak je to s placenim tech veci okolo povinnych, kdyz bych si zalozil zivnostak ? Co kdybych napriklad prvni mesic nic neprodal, proste bych jeste vymyslel "jak na to" a zivnostak bych mel vlastne jeste k nicemu...platim neco ? Jsem student a spousta lidi mi rikala, ze budu mit danove ulevy, jen netusim jak tyto ulevy uplatnit. Nebo taky mam otazku ohledne toho, ze kdyz budu mit zivnostensky list na "koupe a prodej" tak v pripade nakupu suroviny zde u nas nebo i v cizine musim platit dan ? Kdyz tu vec kupuju za umyslem dalsiho prodeje. Je prece blbost, abych dan platil 2x, ne ?

Dekuju za kazdou odpoved.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 22. 8. 2011 6:42

autorka

Dobrý den,

OSVČ platí zálohy i v případě, že určitý měsíc nic neprodá. Vy máte výhodu, že jste student. Veškeré "papírování" vyřídíte jednou přihláškou na centrálním registračním místě živnostenského úřadu. Musíte mít samozřejmě potvrzení o studiu. První rok jako OSVČ vedlejší neplatíte zálohy ČSSZ a ZP, poté doplatek a případné zálohy na další období dle výdělku.