Hlavní navigace

elektronicky za klienty ?

  • (neregistrovaný) 90.176.245.---

    24. 2. 2010 11:19

    Dobrý den, prosím o zkušenost v podobné situaci. Jsem účetní firma - fyz.osoba a vedu účetnictví a daňovou evidenci asi 15ti klientům, z nichž 3 jsou plátci DPH a dva posílají i souhrnné hlášení (SH). Z mého programu lze daňová přiznání i SH generovat v XML souboru. Právnickým osobám mohu zaslat e-mailem, aby si poslali sami přes datovou schránku. Děláte to také tak nebo doporučujete jiný postup? Kolik lidí mohu jinak zastupovat na FÚ? Dva? A co ostatní, musí stále chodit osobně podepisovat přiznání? Pak jim to hromadně odevzdávám na FÚ a ostatních úřadech. Děkuji za Váš typ.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 2. 2010 12:27

      akras (neregistrovaný) 193.86.111.---

      Re: elektronicky za klienty ?
      Jako FO můžete zastupovat pouze jednoho klienta, více ne,bohužel.Posílám přes svou datovou schránku jednoho klienta, ostatní musí odeslat sami.Dotazovala jsem se přímo na FÚ a bylo mi řečeno, že více než jednoho nesmím ze své DS nebo se svým elektronickým podpisem podat.Bohužel :-( FÚ mi přímo doporučil! abych dotlačila klienty k zařízení dat.schránek a aby mi dali pin a já to odesílala z jejich schránky sama.COž mi připadá tedy uplně padlé na hlavu.

    • 25. 2. 2010 11:44

      Evule (neregistrovaný) 93.89.103.---

      Re: elektronicky za klienty ? pokuta?
      To tedy máte pravdu!!! Hold ten náš Kocourkov!!! Já mám pro změnu klienta, který počítač doma ani nemá, natož aby měl e-mail, či datovou schránku a nehodlá na tom nic měnit. A vlastně se mu ani nedivím.... Takže si budu muset asi zřídit elektronický podpis a posílat to za něj. A jelikož mám teď práce nad hlavu, tak to nestihnu v termínu.
      Nevíte prosím někdo, jaká je pokuta za pozdní podání Souhrnného hlášení??? A taky jestli musím přinést na Fú nějakou plnou moc, že souhlasí s tím, aby ten el.podpis byl můj? Díky, za odpověď.

    • 25. 2. 2010 13:57

      Vladimír 2

      Re: elektronicky za klienty ? pokuta?
      *************************************
      Souhrnné hlášení v souboru .xml převzaté z SW pošlete dnes
      přes daňový portál (nebo to tam vyplníte ručofučo) za klienta,
      vytisknete mu to co jste poslala, on to podepíše a do 5 PĚTI dnů to pošlete na FÚ. Mě pošlete dvacku.

    • 25. 2. 2010 15:04

      Evule (neregistrovaný) 93.89.103.---

      Re: elektronicky za klienty ? pokuta?
      *****************************************
      A jste si opravdu jistý, že to tak může být??? Opravdu jsem ještě nikde nenarazila na tuto variantu, že se to může odeslat i bez podpisu přes portál a pak poslat papírovou verzi s podpisem. Je fakt, že by to vyřešilo můj problém. Ale nějak se mi to nezdá....
      Ovšem pokud je to pravda, tak si dvacku určitě zasloužíte.

    • 25. 2. 2010 19:23

      Vladimír 2

      Re: elektronicky za klienty ? pokuta?
      *******************************************
      Stačej tvrdý sparty! A že si jsem jistej na to vezměte jed
      (a ty sparty). Jestli se vám to nezdá je to vaše věc ale
      pak nechtějte poradit. Máte ještě 4,5 hod na vyzkoušení....

    • 25. 2. 2010 21:20

      alen1 (neregistrovaný) 217.77.165.---

      Re: elektronicky za klienty ? pokuta?
      Těch 5 dní ano souhlas, ale v případě elektronického hlášení bych to potvrdila buď novým odesláním a s el. podpisem (případně přes datovou schránku). Myslím si, že ZSD neumožní u souhrnného hlášení potvrzení podepsaným písemným souhrným hlášením.
      Popř. bych pak počkala na výzvu správce daně k odstranění vad.

    • 25. 2. 2010 22:05

      Vladimír 2

      Re: elektronicky za klienty ? pokuta?
      >>>>Souhrnné hlášení v souboru .xml převzaté z SW pošlete
      >>>>dnes
      >>>>přes daňový portál (nebo to tam vyplníte ručofučo) za
      >>>>klienta,
      >>>>vytisknete mu to co jste poslala, on to podepíše a do
      >>>>5 PĚTI dnů to pošlete na FÚ. Mě pošlete dvacku.
      >>>*****************************************
      >>>A jste si opravdu jistý, že to tak může být???
      >>>Opravdu
      >>>jsem ještě nikde nenarazila na tuto variantu, že se
      >>>to
      >>>může odeslat i bez podpisu přes portál a pak poslat
      >>>papírovou verzi s podpisem. Je fakt, že by to
      >>>vyřešilo
      >>>můj problém. Ale nějak se mi to nezdá....
      >>>Ovšem pokud je to pravda, tak si dvacku určitě
      >>>zasloužíte.
      >>*******************************************
      >>Stačej tvrdý sparty! A že si jsem jistej na to
      >>vezměte
      >>jed
      >>(a ty sparty). Jestli se vám to nezdá je to vaše věc
      >>ale
      >>pak nechtějte poradit. Máte ještě 4,5 hod na
      >>vyzkoušení....
      >
      >Těch 5 dní ano souhlas, ale v případě elektronického
      >hlášení bych to potvrdila buď novým odesláním a s el.
      >podpisem (případně přes datovou schránku). Myslím si,
      >že ZSD neumožní u souhrnného hlášení potvrzení
      >podepsaným písemným souhrným hlášením.
      >Popř. bych pak počkala na výzvu správce daně k
      >odstranění vad.
      ***************************************
      Vy ano, ale klient který nemá PC natož el. podpis ani dat. schráku
      má k dispozici jenom obecního bubeníka a pošt. holuba co má dělat?
      Vyzkoušel jsem to přes daň portál s jeho daty a vytisknutý jsem mu nechal podepsat a poslal na FÚ. Přesně podle tam uvedeného návodu (který jsem zde výše doporučil). Pokud správce daně vyzve k odstarnění vad tak doufám že to pošle tím pošt. holubem. Poznáte to
      podle toho že po svačině budu psát s překlepy z důvodu mastných prstů. Pozn. pošlu vám malý "čuch" se svým el. podpisem do vaší dat. schránky.
      Dobrou noc a hezké sny (o holubech).

    • 25. 2. 2010 22:27

      alen1 (neregistrovaný) 217.77.165.---

      OT:Re: elektronicky za klienty ? pokuta?
      Díky.
      Vidíte a to vás tu někdo nařkl, že jste teoretik :-))

    • 25. 2. 2010 22:52

      Vladimír 2

      Re: OT:Re: elektronicky za klienty ? pok
      >>>>>A jste si opravdu jistý, že to tak může být???
      >>>>>Opravdu
      >>>>>jsem ještě nikde nenarazila na tuto variantu, že se
      >>>>>to
      >>>>>může odeslat i bez podpisu přes portál a pak poslat
      >>>>>papírovou verzi s podpisem. Je fakt, že by to
      >>>>>vyřešilo
      >>>>>můj problém. Ale nějak se mi to nezdá....
      >>>>>Ovšem pokud je to pravda, tak si dvacku určitě
      >>>>>zasloužíte.
      >>>>*******************************************
      >>>>Stačej tvrdý sparty! A že si jsem jistej na to
      >>>>vezměte
      >>>>jed
      >>>>(a ty sparty). Jestli se vám to nezdá je to vaše věc
      >>>>ale
      >>>>pak nechtějte poradit. Máte ještě 4,5 hod na
      >>>>vyzkoušení....
      >>>
      >>>Těch 5 dní ano souhlas, ale v případě elektronického
      >>>hlášení bych to potvrdila buď novým odesláním a s el.
      >>>podpisem (případně přes datovou schránku). Myslím
      >>>si,
      >>>že ZSD neumožní u souhrnného hlášení potvrzení
      >>>podepsaným písemným souhrným hlášením.
      >>>Popř. bych pak počkala na výzvu správce daně k
      >>>odstranění vad.
      >>***************************************
      >>Vy ano, ale klient který nemá PC natož el. podpis ani
      >>dat. schráku
      >>má k dispozici jenom obecního bubeníka a pošt. holuba
      >>co má dělat?
      >>Vyzkoušel jsem to přes daň portál s jeho daty a
      >>vytisknutý jsem mu nechal podepsat a poslal na FÚ.
      >>Přesně
      >>podle tam uvedeného návodu (který jsem zde výše
      >>doporučil). Pokud správce daně vyzve k odstarnění vad
      >>tak
      >>doufám že to pošle tím pošt. holubem. Poznáte to
      >>podle toho že po svačině budu psát s překlepy z
      >>důvodu
      >>mastných prstů. Pozn. pošlu vám malý "čuch" se svým
      >>el. podpisem do vaší dat. schránky.
      >>Dobrou noc a hezké sny (o holubech).
      >
      >Díky.
      >Vidíte a to vás tu někdo nařkl, že jste teoretik :-))
      *******************************************
      Detaiilama se nesmíte ponižovat, byl jsem zde nazván i volem ....
      To vše jsou periodické stavy mysli těch, kterým chybí argumenty.
      Snad to ostatním nevadí jaká jsem vážená osoba ....

    • 26. 2. 2010 15:57

      Vladimír 2

      Re: OT:Re: elektronicky za klienty ? pok
      >>>Vy ano, ale klient který nemá PC natož el. podpis ani
      >>>dat. schráku
      >>>má k dispozici jenom obecního bubeníka a pošt. holuba
      >>>co má dělat?
      >>>Vyzkoušel jsem to přes daň portál s jeho daty a
      >>>vytisknutý jsem mu nechal podepsat a poslal na FÚ.
      >>>Přesně
      >>>podle tam uvedeného návodu (který jsem zde výše
      >>>doporučil). Pokud správce daně vyzve k odstarnění vad
      >>>tak
      >>>doufám že to pošle tím pošt. holubem. Poznáte to
      >>>podle toho že po svačině budu psát s překlepy z
      >>>důvodu
      >>>mastných prstů. Pozn. pošlu vám malý "čuch" se svým
      >>>el. podpisem do vaší dat. schránky.
      >>>Dobrou noc a hezké sny (o holubech).
      >>
      >>Díky.
      >>Vidíte a to vás tu někdo nařkl, že jste teoretik :-))
      >*******************************************
      >Detaiilama se nesmíte ponižovat, byl jsem zde nazván i
      >volem ....
      >To vše jsou periodické stavy mysli těch, kterým chybí
      >argumenty.
      >Snad to ostatním nevadí jaká jsem vážená osoba ....
      ****************************************
      Jestlipak to Evule stihla:
      Zdroj: česká daňová správa , publikováno 15. února 2010

      Elektronické podání daňových přiznání
      I letos mohou daňoví poplatníci využít elektronické podání daňových přiznání. Tento způsob každoročně využívá čím dál tím více poplatníků, kteří tím šetří svůj čas a přispívají k rychlejšímu zpracování daňových přiznání na finančních úřadech.

      Elektronické podání daňových přiznání na internetových stránkách české daňové správy poskytuje:

      elektronicky vyplnit jakýkoliv formulář daňového přiznání včetně kontroly správnosti propočtu
      je možné vyplněné daňové přiznání zaslat elektronicky na finanční úřad a to buď prostřednictvím
      daňového portálu
      nebo datové schránky.
      Samozřejmě zůstává i možnost daňové přiznání pouze elektronicky vyplnit, poté vytisknout a zaslat na finanční úřad poštou nebo doručit osobně.

    • 3. 3. 2010 2:00

      Evule (neregistrovaný) 93.89.103.---

      Re: OT:Re: elektronicky za klienty ? pok
      ****************************************************
      Děkuji Vladimírovi 2, chtěla jsem už dříve, ale nějak jsem na to v tom daňovém šílenství pozapomněla.... Nestihla jsem to sice odeslat včas, protože jsem neměla všechny podklady pro Souhrnné hlášení, ale už jsem to úspěšně absolvovala. Jsem ráda, že tato možnost podání existuje, protože není možné, aby všichni klienti měli PC atd., ať už k tomu mají jakýkoliv důvod.

    • 23. 3. 2010 8:51

      jc (neregistrovaný) 90.179.141.---

      Re: OT:Re: elektronicky za klienty ? pok
      můžu se připojit k ujasnění odevzdání přiznání DPH + SH v roce 2010, pokud přiznání zasílám přes českou daňovou správu EPO2, tak je zde napsáno, že přiznání se musí odevzdat do 5 dnů na FÚ v tištěné formě+podpisy, firma nemá certifikát ani el.podpis... tedy nestačí jen odeslat elektronicky? děkuji za pomoc Jana

    • 23. 3. 2010 10:54

      Evule (neregistrovaný) 93.89.103.---

      Re: OT:Re: elektronicky za klienty ? pok
      *****************************************************
      Nestačí odeslat pouze elektronicky, jelikož firma nemá certifikát ani el.podpis, jak jste napsala výše. Na Fú se musí dostat mimo to elekronické SH, či DPH, i přiznání které je stvrzeno nějakým podpisem a protože nemáte výše uvedené podpisy, může to být i ten klasický podpis, ale u SH až po zaslání elektronicky. Je to řešení právě pro ty, kteří musí posílat Souhrnné hlášení, které se musí od 1.1.2010 posílat elektronicky a nemají ani el. podpis, ani datovou schránku.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).