Účtování zboží a materiálu

• (neregistrovaný)

25. 3. 2010 8:58

Dobrý den,firma nakupuje materiál a prodává výrobky.Já jsem nastoupila jako nová účetní zjistila jsem, že ale účtuji o nákupu zboží a prodeji zboží. To zn. že používají účty 504-nákup a 604-prodej.Správně mají účtovat 501-nákup a 601-prodej.Jak bude reagovat FÚ při případné kontrole? Jaká sankce hrozí? Děkuji za Vaše reakce :-)))

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 25. 3. 2010 9:15

anka (neregistrovaný)

Re: účtování zboží a materiálu
      Odpovídala jsem Vám u prvního dotazu. Zákon říká účtovat na účet 50
      Rozlišení 501, 504,502 se stále používá, ale jen ze zvyku. Důležité je správně sestavit výkazy.
      Sankce od FU za toto nehrozí

• 25. 3. 2010 9:21

janak (neregistrovaný)

Re: účtování zboží a materiálu
      myslím, že se v zásedě nic neděje, tedy z daňového hlediska to příjmy ani výdaje neovlivní. Jde spíše o porušení zákona o účetnictví.
      Zásadní ovšem je pokud firma opravdu neprodává nakoupené zboží. Může se totiž stát, že firma koupí hotový výrobek-tedy zboží, provede na něm nějaké úpravy, třeba rozdělení, nebo zkrácení, popř. zabalení opod. a pak se nejedná o zboží, ale o polotovar a může o něm myslím účtovat i jako o materiálu do té doby, než to bude finální výrobek k prodeji.