DP- proč? Podat - nepodat?

• (neregistrovaný)

28. 3. 2010 11:10

Před třemi lety, v březnu 2007, jsem si pořídila živnostenský list, nikdy jsem však podnikat nezačala. Jsem studentkou VŠ, v únoru mi ale již bylo 27 let. Studuju poslední ročník magisterského studia, nejsem v doktorském programu, tudíž se na mě sleva na studenta vztahuje do 26 let. V roce 2009 jsem měla od ledna do října brigádu v jedné firmě, kde jsem pracovala na dohodu o provedení práce, měla podepsané prohlášení k dani z příjmů a na začátku školního roku 2008 jsem přinesla potvrzení o studiu, tudíž mi byla uplatňována i sleva na studenta. V srpnu jsem ještě dva dny měla brigádu v jiné firmě, kde jsem prohlášení nepodepsala a stejně tak jsem měla jeden den brigádu v říjnu. Příjmy z těchto krátkodobých brigád byly daněny srážkovou daní. U firmy, kde jsem byla od ledna do října, se jednalo o daň zálohovou, ale jelikož jsem měla podepsané prohlášení k dani z příjmů a můj příjem za deset měsíců byl 61500 Kč, ve skutečnosti žádná záloha na daň nebyla odvedena. Očekávala jsem, že bude dostačující, když na FÚ pošlu čestné prohlášení, že jsem v roce 2009 nepodnikala, nicméně úřednice z FÚ v místě bydliště mi sdělila: "pokud jste bykla část roku skutečně zaměstnaná a máte podepsané prohlášení k dani z příjmů, tak je skutečně nutné zúčtování provést, byť nemá žádný podstatný smysl." Zdá se mi to nesmyslné a dle mého názoru úřednice nemá pravdu, proto by mě zajímal něčí názor zde. Můj problém je, že účetní ve firmě, kde jsem od ledna do října pracovala, mi uplatnila slevu na studenta ještě za měsíce březen - červenec 09, tedy měsíce, kdy jsem na ni vzhledem k věku neměla nárok. De facto k uplatnění slevy nedošlo, ale v potvrzení o zdanitelných příjmech je viditelné, že jsem byla do července 09 vedena jako student. Bojím se případných sankcí, proto bych daňové přiznání raději nepodávala. Proto bych potřebovala poradit, zda je nutné jej podat nebo stačí zmíněné čestné prohlášení? Zdá se mi to nesmyslné, děkuj