Hlavní navigace

Tisk zaúčtování přijatých faktur

  • (neregistrovaný) 90.179.219.---

    2. 4. 2010 8:14

    Prosím, doteď jsem ke každé přijaté faktuře vytiskla zaúčtování a ke každému pokladnímu dokladu napsala ručně zaúčtování.
    Odteď bych chtěla čtvrtletně při závěrce DPH si vytisknout sjetinu zaúčtování seřazenou podle čísla faktur a pokladnu podle data. To podepíšu. Stačí to takto nebo musím mít na každé faktuře svůj podpis? Předem děkuji.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 2. 4. 2010 23:23

      v.e.n.d.y.

      Re: Tisk zaúčtování přijatých faktur
      Zákon o účetnictví
      § 11 Účetní doklady
      (1) Účetní doklady jsou průkazné účetní záznamy, které musí obsahovat
      a) označení účetního dokladu,
      b) obsah účetního případu a jeho účastníky,
      c) peněžní částku nebo informaci o ceně za měrnou jednotku a vyjádření množství,
      d) okamžik vyhotovení účetního dokladu,
      e) okamžik uskutečnění účetního případu, není-li shodný s okamžikem podle písmene d),
      f) podpisový záznam podle § 33a odst. 4 osoby odpovědné za účetní případ a podpisový záznam osoby odpovědné za jeho zaúčtování.
      Skutečnosti podle písmen a) až f), které se týkají jednoho účetního dokladu, mohou být obsaženy na více účetních záznamech. Skutečnosti podle písmen b) a c) se mohou týkat více účetních případů. Podpisový záznam podle písmene f) může být společný pro více účetních dokladů. V těchto případech musí účetní záznam i účetní doklad obsahovat identifikátor, kterým lze nezaměnitelně určit vzájemnou vazbu mezi účetním záznamem a účetním dokladem, včetně souvisejících skutečností.
      (2) Účetní jednotky jsou povinny vyhotovovat účetní doklady bez zbytečného odkladu po zjištění skutečností, které se jimi zachycují, a to tak, aby bylo možno určit obsah každého jednotlivého účetního případu způsobem podle § 8 odst. 5.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).