Re: odlžoená daň na nezapl.poj.sociál.a
anko, děkuji, a hned jste mi dopředu odpověděla na co jsem se chtěla zeptat.
účtuji odložený daňový závazek - k majetku
592x481 mám už nějaký zůstatek
te´d mi vyšla odložená daňová pohledávka
takže to započtu tak aby mi vyšla jen dańová pohledávka? daňová pohledávka je vyšší (ze sociální a zdrav. nezapl.) ?nenchám oba zápisy
592x481 na závazek
481x592 na pohledávku?
a děkuji za rychlost, právě jsem si vyjížděla České účetní standardy č. 3 a hledala jsem to.
a ještě se zeptá, n ajednu věc?
máme daňovou ztrátu z minulých období, k tomu se dá taky počítat?
odložená daň.pohledávka?
účtovat by jste měla jen o výsledku - buď pohledávka, nebo závazek. Ztráta z min. období je také odl. daň. pohledávkou.
Pokud Vám auditoři posvětili účtování o pohledávce, tak zohlednite i toto.
Při účtování o odl. daň. pohled musíte mít nějaký "byznys plán", ze kterého vyplyne v budoucnu uplatnění této pohledávky.
Pročtěte si standard bod 2.7 a 3.4. a domluvte se as auditorem, zda skutečne toto účtovat.
Děkuji moc, pomohla jste mi, je to lepší to s někým trochu probrat.
Letošní rok vypadá dobře.. a je plán, že by mohlo být lépe.. tak snad to s auditorem ještě nějak domluvíme.
Musím se přiznat, že se těším až bude hotovo, a bude zas normální rok:)))
Děkuji a přeji příjemný víkend
Blanka
Tyvado, dámy, teď jste mě vyděsily. To účtování o odložené dani při nezapl. SP je nutné? 2009 mám odložené na červen právě kvůli tomu, že to nebude normální přiznání, tato jsem ještě nikdy nedělala. Takže si mám přistudovat ještě odloženou daň?
anka má pravdu, mně to hrozně pomohlo, protože se mi hodí, když ponížím pětky, tedy myslím odložený daň. pohledávku, sociální a zdravotní jsme zaplatili až v únoru 2010, takže myslím, že odloženou daň. pohledávku bych udělala i kdybych neměla audit.
Na vahách jsem se ztrátou z minulého období, sice jsme teď v zisku, ale čekám na vyjádření auditora.