Osobní automobil a DPH

• (neregistrovaný)

9. 5. 2010 21:43

Jsem plátce DPH, vedu DE. Rád bych zakoupil OA na firmu, vůbec si s tím nevím rady, jsem začátečník. Může prosím někdo poradit, když jde o ojetý OA z autosalonu, po prvním majiteli, cena 615 tis. Kč vč. DPH, DPH 102.500 Kč,
    1) mohu si uplatnit DPH, pokud ano, potom v plné výši dle DUZP?
    2) vůbec nevím, jakým způsobem se provádí odpisy, jak se evidují v DE, apod., setkávám se s tím poprvé,
    3) dosud jsem používal soukromý OA, odpočet DPH za PHM jsem neuplatňoval, do výdajů jsem dával paušál dle ujetých km (náhr. za PHM a zákl. náhrada za ujetý km), mohu tak postupovat dále nebo pokud je OA v majetku firmy musím použít jiný postup.
    Omlouvám se za dlouhý dotaz, ale zvažuji, co bude pro mě výhodnější, zda jako doposud zakoupit OA jako soukromý nebo jako podnikatel. Pokud může někdo poradit, budu velmi vděčný.
    Děkuji mnohokrát!

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 5. 2010 8:43

Maxx (neregistrovaný)

Re: Osobní automobil a DPH
      1) můžete, v plné výši pokud nebudete používat auto pro soukromé účely
      2) auto se odepisuje v 2. odp. skupině, nutno nastudovat zák. o dani z příjmu - § 31 nebo 32 (můžete si zvolit rovnoměrný nebo zrychlený odpis - oba na 5 let)
      3) auto zařadíte do majetku, do nákladů půjdou všechny opravy, pojištění apod. s nárokem na odpočet DPH. Benzím půjde do nákladů na základě dokladů od pumpy, nárok na DPH zůstává. Nutno vést knihu jízd.
      Žádné náhrady za km, jak jste měl doposud.

Další možnost - paušál na dopravu - opět nutno nastudovat, pokud jen pro podnikatelské účely - tak 5000 Kč měsíčně, toto zahrnuje benzín a parkovné (tedy žádné lístky od benzínu, jen opravy apod.)
      Tady není potřeba kniha jízd.

Doporučuji konzultaci s účetní, problematika se složitá, hlavně pokud používáte auto i soukromě.

• 10. 5. 2010 9:24

44 (neregistrovaný)

Re: Osobní automobil a DPH