Přefakturace služby a DPH

• (neregistrovaný)

14. 5. 2010 8:07

Dobrý den, jsem začátečník a poprvé se setkávám s následující situací:
    Obdržela jsem fakturu za revizi 4 zařízení, na faktuře není rozlišeno, o jaká zařízení se jedná. Přílohou jsou 4 revizní zprávy. Pouze 1 zařízení patří naší firmě, zbylá 3 nejsou naše-potřebuji částku za jejich revizi přefakturovat jiné firmě. Jak budu účtovat?(jsme plátci DPH a dodavatel také).
    Přijatá faktura:
    částka za naše zařízení:
    518/321
    343/321
    částka za cizí zařízení
    315/321
    343/321.....mohu uplatnit DPH..i když není mým nákladem???

vydaná faktura
    311/315
    311/343.....mohu fakturovat o tomto DPH..když nejsem původním dodavatelem oněch revizí...???

Nebo mi prosím někdo popíšete správný postup daného případu?? Děkuji za odpovědi.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 14. 5. 2010 9:07

ddd (neregistrovaný)

Re: přefakturace služby a DPH
      Kontaktujete dodavatele s žádostí o rozpis, popř. o opravu faktury a přímou fakturaci na skutečné odběratele. Pokud nemáte pověření od majitelů zařízení, neměli byste ani účtovat neobjednané služby.

Pokud jsou služby od majitelů objednané vaším prostřednictvím, jedná se o zprostředkovatelskou službu.
      Náklady na zprostředkování lze zahrnout do celkové částky služby, uplatníte a odvedete DPH 518+343 / 602+343
      Lze zaúčtovat pouze zprostředkovatelskou odměnu, DPH neuplatníte, odvedete DPH ze sprostředkování, ostatní 315

• 14. 5. 2010 9:09

anka (neregistrovaný)

Re: přefakturace služby a DPH
      S přefakturací jsou problémy. Nárok na odpočet DPH dle §72 vzníká při použití pro své ekonomické činnosti.
      Dle mého názoru , pokud účtuji přes 3, tak bych neměla účtovat o DPH.
      Zajistím někomu revizi (518) a vyfakturuji, i když stejnou částku 602, pak s nárokem
      Zde je pokyn
      http://cds.mfcr.cz/cps/rde/xchg/SID-3EA9846C-7C65E0A7/cds/xsl/legislativa_metodika_9074.html