Důvod k výpovědi?

• (neregistrovaný)

21. 5. 2010 13:13

Prosím o názor ostatních....
    U zaměstnavatele pracuji jako personalistka. Vloni proběhl personální audit, na základě jehož výsledků firma předala okamžité zrušení PP dvěma zaměstnancům z důvodu "neefektivní práce na počítači a prohlížení internetových stránek...". Oba podali žalobu k soudu a nyní probíhají soudní jednání. Celá záležitost proběhla mimo mne, vedení firmy vše konzultovalo s právníkem a já až na základě jeho zpracování sepsala zrušení PP. Protože se i pro mne jedná o zajímavou zkušenost, domluvila jsem se s majitelem-zaměstnavatelem, že se budu účastnit těchto jednání. Třikrát jsem tam byla, jedná se o veřejná jednání, ale nyní mi pan majitel sdělil, že bych u těch jednání být neměla. Zřejmě není tak jednoznačné, že to zaměstnavatel vyhraje. Já bych se však ráda i přesto jednání zúčastnila. Vzala bych si na to vlastní dovolenou. Myslíte, že by to vedení mohlo posoudit jako porušování povinností a že by mě mohli kvůli tomu propustit? Myslím, že tím nic neporušuju, žádný písemný zákaz jsem nedostala.
    Díky za názory...

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 21. 5. 2010 14:04

yx (neregistrovaný)

Re: Důvod k výpovědi?
      Vzhledem k tomu, že dobu čerpání dovolené, jak jistě víte, určuje zaměstnavatel, tak vám jistě dovolenou nepovolí. Ale jinak samozřejmě nic neporušíte, ovšem otázka je, jak se na vás bude zaměstnavatel dívat, že nerespektujete jeho přání. Myslím si totiž, že opravdu nemá šanci soud vyhrát. Chcete-li mít nadále zaměstnání , tak tam nechoďte, byť uznávám, že by to byla dobrá zkušenost. Jinak dobře víte, že zvláště na práci personalisty, bude-li zaměstnavatel chtít, vždycky najde spoustu chyb. Tak abyste nebyla minimálně bez premií, nebo nedostávala dopisy za porušování toho či onoho s následnou výpovědí. Zaměstavatel by určitě byl v tomto případě už chytřejší.

• 21. 5. 2010 14:25

J. (neregistrovaný)