Hlavní navigace

Intrastat - reklamace

  • (neregistrovaný) 213.235.168.---

    31. 5. 2010 10:24

    Dobrý den,
    od května máme povinnost vykazovat intrastat pro odeslané zboží. Můj dotaz se týká reklamací. Důkladně jsem si přečetla příručku k intrastatu, ale nevím jestli vyvozuji zcela správný závěr.

    Naše záruční doba je 2 roky. V článku 6.4. jsem se dočetla, že pokud se jedná o opravu zboží - do intrastatu nevykazujeme (pokud se nezmění jeho povaha). Po té jsem si přečetla článek 13.1. a už nevím jestli uvažuji správně.

    1. Pokud je zboží vráceno v důsledku špatně zaslaného zboží (špatný druh zboží, omylem odesláno jinému odběrateli) - v tomto případě vykazuji
    2. pokud předpokládám opravu vráceného zboží (ještě v rámci garance) - nevykazuji
    3. pokud měním za stejný nebo jiný druh zboží - vykazuji


    Chápu to správně??? Předem děkuji za reakce

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 2. 6. 2010 13:01

      fidelka (neregistrovaný) 88.103.153.---

      Re: Intrastat - reklamace
      >Dobrý den,
      >od května máme povinnost vykazovat intrastat pro
      >odeslané zboží. Můj dotaz se týká reklamací. Důkladně jsem
      >si přečetla příručku k intrastatu, ale nevím jestli
      >vyvozuji zcela správný závěr.
      >
      >Naše záruční doba je 2 roky. V článku 6.4. jsem se
      >dočetla, že pokud se jedná o opravu zboží - do intrastatu
      >nevykazujeme (pokud se nezmění jeho povaha). Po té
      >jsem si přečetla článek 13.1. a už nevím jestli uvažuji
      >správně.
      >
      >1. Pokud je zboží vráceno v důsledku špatně zaslaného
      >zboží (špatný druh zboží, omylem odesláno jinému
      >odběrateli) - v tomto případě vykazuji
      >2. pokud předpokládám opravu vráceného zboží (ještě v
      >rámci garance) - nevykazuji
      >3. pokud měním za stejný nebo jiný druh zboží -
      >vykazuji
      >
      Dobrý den,
      ale pokud to dobře chápu, tak vykazujete pouze odeslání a né přijetí. Když vám to někdo vrací a vy by jste vykazovala přijetí, tak pak jo, dáte to do přijetí...... Ale píšete pouze o odeslání ??
      Tam se dápají pouze dobropisy do odeslní a to se opravuje ten původní měsíc.
      >Chápu to správně??? Předem děkuji za reakce

    • 2. 6. 2010 13:29

      Sarah (neregistrovaný) 213.235.168.---

      Re: Intrastat - reklamace
      Možná jsem se špatně vyjádřila. Ano, vykazujeme prozatím odeslání, ale potřebuji si sledovat i přijetí, jestli nepřokročíme práh pro vykazování přijetí.

      3. v rámci reklamace jsme vadný kus nechali u nás a vyměnily za nový
      z příručky jsem vypochopila, že kdybych vykazovala přijetí reklamované zboží - vykazuji kódem 21 (s původní cenou se kterou jsme toto vrácené zboží odeslaly)a až budu odesílat nový kus s kódem 22. Jestliže nemám povinnost vykazovat přijetí nemusím v tomto případě vykazovat ani odeslání ?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).