HPP + práce na ŽL

• (neregistrovaný)

10. 6. 2010 11:30

Prosím o radu, náš zaměstnanec v HPP si chce vyřídit ŽL a kromě práce u nás ještě podnikat. Může mi prosím někdo poradit, co musí ze své práce na ŽL měsíčně platit? Já si myslím, že nic, ZP a SP je odváděno ze mzdy, jen si pak zpracuje sám daňové přiznání. A jak je to prosím s daní? Je to tak správně? Nebo ne? Díky jsem úplný začátečník.

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 10. 6. 2010 12:28

xJ (neregistrovaný)

Re: HPP + práce na ŽL
      Pro vás, jako zaměstnavatele, se nic nemění, jenom mu vystavíte za rok 2010 potvrzení o zdanitelných příjmech, nebudete tedy dělat roční zúčtování.

• 10. 6. 2010 12:31

HV (neregistrovaný)

To jsem si myslela, ale on za mnou přišel pro radu, co má nebo nemá platit a dělat on. Můžete mi poradit. Děkuji.

• 10. 6. 2010 18:05

Zdena R (neregistrovaný)

Základní a stručné informace pro drobné živnostníky:
      http://www.jakpodnikat.cz/
      Všechny registrační a oznamovací povinnosti (FÚ, ZP, OSSZ) může vyřídit na živnostenském úřadě. Příslušné kolonky najde na Jednotném registračním formuláři, který bude vyplňovat pro ŽÚ.
      Jako zaměstnanec neplatí zálohy na pojistné, což ovšem neznamená, že by nemusel platit pojistné. ZP se platí vždy, pokud jsou z podnikání příjmy, SP až při dosažení hranice pro povinnou účast na důchodovém pojištění OSVČ (daňový základ 56.901,- Kč/rok, krátí se podle počtu měsíců podnikání). Po skončení roku si sám podá daňové přiznání (pokud bude mít hrubý příjem ze živnosti vyšší než 6 tis. Kč) a vyplní přehledy o příjmech a výdajích pro ZP a OSSZ.

• 10. 6. 2010 12:32

monika65 (neregistrovaný)

Měsíčně neplatí nic. Jen se nahlási na OSSZ, ZP - jako vedlejší činnost. Na FU se musí přihlásit k dani z příjmu FO ( připadně DPH a silničku).