Skladová evidence v restauraci

  • (neregistrovaný)

    29. 6. 2010 13:51

    Obracím se znovu na všechny, kteří jsou ochotni diskutovat o vedení skladové evidence v restauracích.
    Převzala jsem účetnictví v s.r.o., která má 3 kuchyně ve 3 restauracích. Průšvih je ten, že nevedou žádnou skladovou evidenci, tudíž nemají ani směrnice k vedení skladů. Pochopitelně, že FÚ dal rozhodnutí o jejím vedení a to na veškerý příjem surovin, zboží a jejich výdej. Způsob vedení skladové evidence mně je dobře znám, ale neumím si představit denní výdeje např. koření,
    pečiva, mouky a dalších "drobných" surovin. Dodávky zeleniny, masa, pečiva a podobně další (dříve se nazývaly přímé dodávky) se spotřebovávají takřka celé v den dodání, popř. zbytek další den.
    Předpokládala bych, že by sice skl. karty na tyto druhy vedeny byly, ale když bude příjem, bude na kartách ihned výdej. Stav k 31.12. by se zjišťoval fyzickým soupisem surovin v kuchyni. Je jasné, že by nebylo zjištěno případné manko, pouze přebytek coby skutečný stav surovin v kuchyni. U surovin a zboží, které jdou do výroby a prodeje postupně a nejedná se o "alchymii" jsou dle mého názoru skladové karty na místě.
    Na základě případné diskuze a pak i uvážení majitele by byl zpracován jasný postup.
    Díky za dočtení mého příspěvku do konce a budu ráda za případnou diskuzi. Alena

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 29. 6. 2010 23:46

      DanaW (neregistrovaný)

      Re: Skladová evidence v restauraci
      Evidenci surovin si FÚ představuje jak? To opravdu znamená jednotlivé na kartách? nebo to nespecifikovali?

      Pokud nespecifikovali, sledovat se dá i finančně, prostě výpočtem marží na jednotlivých dokladech, srovnáním - či odečtu denních tržeb za jídlo a úbytkem zásob, - asi to popisuji nesrozumitelně, kontrola korunou se tomu říkávalo.

    • 30. 6. 2010 15:39

      Alík (neregistrovaný)

      Re: Skladová evidence v restauraci
      neumím si představit denní výdeje např. koření,
      >>pečiva, mouky a dalších "drobných" surovin. Dodávky
      >>zeleniny, masa, pečiva a podobně další (dříve se
      >>nazývaly přímé dodávky) se spotřebovávají takřka celé
      >>v den
      >>dodání, popř. zbytek další den.
      >>Předpokládala bych, že by sice skl. karty na tyto
      >>druhy vedeny byly, ale když bude příjem, bude na
      >>kartách
      >>ihned výdej. Stav k 31.12. by se zjišťoval fyzickým
      >>soupisem surovin v kuchyni. Je jasné, že by nebylo
      >>zjištěno případné manko, pouze přebytek coby skutečný
      >>stav
      >>surovin v kuchyni. U surovin a zboží, které jdou do
      >>výroby a prodeje postupně a nejedná se o "alchymii"
      >>jsou
      >>dle mého názoru skladové karty na místě.
      >>Na základě případné diskuze a pak i uvážení majitele
      >>by byl zpracován jasný postup.
      >>Díky za dočtení mého příspěvku do konce a budu ráda
      >>za
      >>případnou diskuzi. Alena
      >
      >
      >
      >Evidenci surovin si FÚ představuje jak? To opravdu
      >znamená jednotlivé na kartách? nebo to nespecifikovali?
      >
      >Pokud nespecifikovali, sledovat se dá i finančně,
      >prostě výpočtem marží na jednotlivých dokladech, srovnáním
      >- či odečtu denních tržeb za jídlo a úbytkem zásob, -
      >asi to popisuji nesrozumitelně, kontrola korunou se
      >tomu říkávalo.

      Paní Dano, děkuji za příspěvek. FÚ uvedl v rozhodnutí doslova "vést přehlednou a srozumitelnou evidenci skladových zásob materiálu, zboží, výrobků, obalů, ve které musí být zaznamenán všechem materiál, zboží atd." Nazvala bych uvedené body mikroskopickým sledováním. Proto jsem si myslela, že by bylo možné evidenci vést i tak, že např. dodávku zeleniny příjmou a ihned vydají do kuchyně. Kontrolu korunou velice dobře znám z dob, kdy jsem dělala inventury v obchodě potravin. Ale to by problém dle mého nevyřešilo.
      Díky Alena

    • 30. 6. 2010 22:52

      DanaW (neregistrovaný)

      Re: Skladová evidence v restauraci
      no a vidíte.... oni nepíší nic o skladových kartách jednotlivých surovin ani o žádném pohybu, jakože 0,05 gramu koření - či špetka... píší, že musíte vést evidenci materiálu, zboží, výrobků....

      materiál je jasný - vše pro další zpracování či ke spotřebě
      zboží je jasné - vše prodané v nezměném stavu (rohlíky, alkohol, cigarety)
      výrobky jsou jasné... prodej.

      Tudíž - i v účetnictví jste schopni odsledovat nákup. Přepsat dodák - finančně na kartu není až taková věda a rozdělit, co je co... pak spočítat marže - nutné zlo.... ocenit v ceně prodejní a cenu prodejní odečíst.

      Otázka je, zda píšete tak podrobně, jak napsali oni, ale podobně postupujeme všude v restauracích a bez námitek.

      p.s. jinak manko - tady je zjistitelné, netvrdím, že přesné například právě u onoho koření... ale je vážně s podivem, kolik koření dovede zmizet, není-li sledována třeba měsíční spotřeba v souvislosti s tím, co se vaří.

    • 1. 7. 2010 0:08

      Alík (neregistrovaný)

      Re: Skladová evidence v restauraci
      Dobrý večer, díky za rady. Je fakt, že jsem opsala z rozhodnutí FÚ část odstavce, jelikož je obsáhlejší. Znění odstavce skutečně končí skladovými kartami a s členěním mimo jiné zvlášť na cigarety, alkohol a potraviny s udáním množství za jednotku.
      Jsem moc ráda, že se mnou o této problematice diskutujete. Díky Alena

    • 1. 7. 2010 7:09

      1234a (neregistrovaný)

      Re: Skladová evidence v restauraci
      můžete mi poradit, jak udělat kontrolu korunou, když se nákupní ceny stejných surovin či zboží liší i u jednoho dodavatele, natož když nakupuji od více dodavatelů? děkuji.

    • 1. 7. 2010 19:06

      1234a (neregistrovaný)

      Re: Skladová evidence v restauraci
      halo halo! prosím, poraďte mi, jak udělat tu kontrolu korunou při neustále se měnících nákupních cenách. taky by se mi líbilo místo skladu to vést takhle jednoduše. ale když ona třeba kýta stojí 120 a další den je ve slevě za 80. o mouce, mléku, sýru, pečivu apod. nemluvím. a nápoje to samé. sakra, jak teda udělat tu kontrolu korunou aby byla průkazná?? poradci, poraďte prosím...

    • 1. 7. 2010 20:42

      Vladimír 2

      Re: Skladová evidence v restauraci
      **********************************************
      Možná by bylo lepší nechat si poradit u Kr. soudu v Hr. Králové
      viz rozsudek na http://portal.justice.cz/justice2/soud/soud.aspx?o=18&j=28&k=335&d=299459
      č. 31Ca 80/2009-43: z 25. března 2010
      Je to legrace, místama i sranda .

    • 1. 7. 2010 20:52

      Alík (neregistrovaný)

      Re: Skladová evidence v restauraci
      Super - zkusím a kdyžtak se ozvu. Díky Alena. KS v HK není tak daleko ode mne ani co se týká místa.

    • 1. 7. 2010 20:50

      Alík (neregistrovaný)

      Re: Skladová evidence v restauraci
      Zdravím Vás a myslím, že kontrola korunou v restauraci - kuchyň - asi udělat nelze tak, aby to sedělo požadavku konkrétně našeho FÚ (rozhodnutí na základě § 39 zákona o správě daní). Pouze skladová evidence, normování, jídelní lístek a počty jídel dle surovin.
      Proto jsem se snažila vyvolat diskuzi o tom, jak uspokojit FÚ. Budu vést byrokraticky karty, na které zapíši dle příjemky dodávku a vzápětí zase výdejkou suroviny vydám kuchyni. Pochopitelně by se jednalo o takové suroviny, které jdou do spotřeby ze dne na den. Prakticky se jedná o 80-90%. Při inventarizaci by se zjistil stav v kuchyni. Evidenční karty jsou vedeny, sklad také. Vlk se nažral... Otázkou je pak, aby to nějak sedělo na počty jídel, tržby atd.
      Mám pocit, že skladová evidence v restauraci je zcela něco jiného jak ve výrobě.
      Alena
      P.S. Jinak si myslím, bude-li z Vaší strany zájem, více o této problematice diskutovat.

    • 1. 7. 2010 22:17

      1234a (neregistrovaný)

      Re: Skladová evidence v restauraci
      a daňové poradkyně radí a radí, že stačí korunou, ale na konkrétní otázku neporadí...ať nedopadnete jak ti v tom rozsudku a mnoho mnoho dalších...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).