Náklady v daňové evidenci

  • (neregistrovaný)

    7. 7. 2010 14:21

    Dobrý den,
    vedu si daňovou evidenci a přišla mně faktura (vyúčtování) za el.energii částečně i za loňský rok. Můžu si tuto fakturu dát nákladama celou do letošního roku? Neměla jsem udělat dohad v loňském roce na poměrnou část?
    Mockrát děkuji za radu.
    K.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 7. 7. 2010 14:47

      E. (neregistrovaný)

      Re: náklady v daňové evidenci
      Dobrý den, v DE se účtuje vždy po provedení platby,dohady se nedělají. Pokud vyúčtování za loňský rok se týká podnikání, tak dáte do nákladů letos po zaplacení.
      Průběžně se dávají do nákladů /zase po zaplacení/ zálohy /měsíční, čtvrtletní/ a pak přijde vyúčtování - viz výše - do nákladů vždy po zaplacení, pokud byste přeplatila na zálohách, pak vyúčtování - vratka by šla do příjmů zase v roce, kdy Vám přeplatek vrátí.

    • 7. 7. 2010 15:34

      K+ (neregistrovaný)

      Re: náklady v daňové evidenci
      Děkuju moc za vyčerpávající odpověď. Ještě jestli můžu. Tzn. pokud budu mít fakturu v 12/10, ale nestihnu ji zaplatit, do daně z příjmu si tento výdaj můžu nárokovat až v r. 2011? A ještě jedna otázečka :-) - jsem plátce DPH - je to stejný režim? Nárokuju si DPH z faktur i když zaplacené ještě nejsou. Moc děkuju.
      K.

    • 7. 7. 2010 15:51

      tara (neregistrovaný)

      Re: náklady v daňové evidenci
      1) pokud nestihnete zaplatit do konce roku2010, dáte ji do závazků a až ji proplatíte , tak dáte do výdajů

      2) ano

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).