Jak správně naskladnit zboží

  • (neregistrovaný)

    16. 7. 2010 13:12

    Dobrý den,
    dělám to poprvé a nejsem si popravdě jist doporučením své účetní. Jde o následující. Dejme tomu, že jsem před měsícem zaplatil převodem do zahraničí za zboží. Zboží přišlo měsíc po zaplacení proforma invoice, prolilo se, dosud vše OK. Nyní to zboží chci dát účetně do svého skladu. Jde mi ale o to, jakou uvádím nákupní cenu. Dle mého soudu bych nákupní cenu měl vypočítávat podle kurzu v den placení zboží. Účetní však tvrdí, že zboží do skladu zanesu až tehdy kdy jej fyzicky mám v ruce a nákupní cenu mám uvádět podle kurzu kdy jsem si zboží převzal od dopravce. A zde vidím ten rozpor. Kurz USD/Kč je přece dnes úplně jiný než v den kdy jsem zboží platil. Tím si vlastně zanáším do evidence úplnou nepravdu, nehledě na to, že ten můj účetní systém mi zároveň vytváří jakýsi ceník (můžu si tam totiž definovat marži atp.). A tento ceník je tím pádem také úplně odlišný od mého původního, který jsem si připravil v EXCELU v den placení zboží. Moc děkuji za radu, případně odkaz kde se o tomto mám možnost někde něco dočíst.

    • Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 16. 7. 2010 13:18

      kat (neregistrovaný)

      Re: Jak správně naskladnit zboží
      Dobrý den, vaše účetní má pravdu, příjemku děláte v okamžiku kdy zboží máte fyzicky na skladě a kurz použijete ČNB ten den kdy zboží přišlo, mezi platbou a přijatou fakturou za zboží vznikne kurzový rozdíl, který se vás již u skladu netýká, ten proúčtuje účetní.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).