Re: Vrácení vydané faktury a nezaplacení
Vzhledem k tomu, že v předávacím protokolu odběratel neuvedl žádné závady, fakturu by si měl normálně zaúčtovat a potom odběrateli následně na základě jeho reklamace (pokud ji uznáte) můžete vydobropisovat částku, která se této reklamace týká. Původní faktura ale byla vystavena v pořádku, takže není důvod, aby Vám ji vraceli. DUZP na původní faktuře jste asi dali dnem podepsání předávacího protokolu, a že kvůli auditu chcou fakturu vyhodit z účta a vystavit s pozdějším datem podle mě není v pořádku.
Re: Vrácení vydané faktury a nezaplacení
Děkujeme moc za odpověď. Ano, faktura byla vystavena v pořádku. DUZP dnem podepsání před. protokolu. Nám ani navíc nejde posunout u vydaných faktur tak lehce DUZP. Myslíme si, že nebudou chtít zaplatit možná vůbec, když jim nevyjdeme vstříct.
Re: Vrácení vydané faktury a nezaplacení
No to je vždycky problém. Oni se bojí, že když Vám zaplatí, že se tou jejich reklamací nebudete zabývat. Taky problém náš zákazník, náš pán a pokud na tom budou trvat, abyste tu fakturu posunuli na pozdější období, tak Vám asi nic nezbude, tak si pak jen změňte datum na tom předáváku a hotovo
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
Aktualizujeme další formuláře pro daňové povinnosti
Pozor na sváteční nákupy, v tyto dny budou obchody zavřené
Kdo bude mít v roce 2026 nárok na předčasný důchod?
Ten umí to a ten zas tohle. Připomeňte si příběhy šikovných podnikatelů za rok 2025
10 nejvtipnějších vánočních reklam všech dob
Situace, kdy nemusí OSVČ platit zálohy na sociální pojištění
19. 7. 2010 12:31
Dobrý den, potřebovali bychom prosím radu, jak postupovat v tomto případě: stav. firma provedla práci pro plátce dph, je oboustranně podepsána objednávka, smlouva o dílo i protokol o převzetí díla. Vše bez vad. Firma vyfakturovala provedené práce. Po týdnu se odběratel ozval, že by chtěl reklamovat nějakou vadu. Vše se domluvilo tak, že se vada odstraní, ale v protokolu o převzetí nic zapsáno není. Objevili tuto vadu jakoby až teď, když mají fakturu zaplatit. Dnes ji firmě poštou vrátili s dopisem, že dokud nebude reklamace uznána a vady odstraněny tak nezaplatí. Navíc chtějí posunout datum zdanitelného plnění vydané faktury kvůli auditu aby prý neměli faktury po splatnosti. Mají na toto chování právo ? Myslíme si, že fakturu by měli zaplatit ve splatnosti v plné výši. Reklamace z jejich strany probíhá ústně a stav. firma tento týden chce vadu odstranit.