Zaměstnanecký poměr+ práce na ŽL- daně

• (neregistrovaný)

24. 7. 2010 10:53

Dobrý den,prosím moc o radu. Pracuji jako zaměstnanec,takže daně,zdravotní a sociální mi strhává zaměstnavatel.Od ledna bych chtěla si přivydělávat na ŽL jinou prací.
    Jak to bude s daní, sociálním a zdravotním pojištěním u tohoto výdělku. Je mi jasné,že to musím platit, ale budu to odvádět zvláště, někdo mi říklad, že přiznání daně je jen jedno za ten ŽL a zaměstnanecký poměr dohromady. Nevím, jaký ten přivýdělek bude vysoký a zatím jsem to zaměstnavateli neoznámila.

Prosím o radu. děkuji Anna

• Dotaz je starý, nové názory již nelze přidávat.
    • 24. 7. 2010 10:59

v.e.n.d.y.

Re: zaměstnanecký poměr+ práce na ŽL- da
      Pokud budete zaměstnaná, bude Vaše podnikání na ŽL považováno za vedlejší a první rok nebudete muset platit zálohy na sociální a zdravotní. Po skončení roku si přinesete potvrzení ze zaměstnání o dosaženém výdělku a sražené dani, dále uzavřete svou daňovou evicenci, nebo evidenci příjmů a spočítáte svůj zisk z podnikání. Daňové přiznání jej opravdu jen jedno a budete mít povinnost jej podat. Vyplňuej se tam zvlášt vše ze zaměstnání a zvlášt údaje z podnikání, pak se vše sečte a zdaní...a odečtou se zálohy daně zaplacené v zaměstnání. Také sociální a zdravotní se vypočítá až z toho, co si vyděláte podnikáním. Je to složité a doporučuji alespoň konzultace a rady od nějaké dobré účetní. Případně nabízím i svou pomoc...www.vaclavahavlatova.cz

• 25. 7. 2010 10:11

V. (neregistrovaný)

Opravdu doporučuji konzultace, protože sice zálohy na pojištění platit nemusíte, ale např. MUSÍTE nahlásit své podnikání na zdravotní pojišťovnu, přihlásit se k daním na FÚ,... A to v termínech od začátku podnikání (je to jinak u pojištění a jinak u daní).

• 24. 7. 2010 11:04

xJ (neregistrovaný)