Re: Jak DPH?
Doporučuji načíst zákon o DPH -Správa daně od §94 a dále, tam se vše dovíte, pokud bude další nejasnost, pak se klidně ptejte. Příjemnou zábavu
>>>>>Prosím, jsem začátečníka potřebuji poradit. Od kdy a
>>>>>z
>>>>>jaké částky zaplatím poprvé DPH když např. v 9 měsícu
>>>>>fakturuji 200.000, v 10. měsíci 300.000, v 11. měsíci
>>>>>300.000, v 12. měsíci 200.000 tis. Splatnosti jsou
>>>>>vždy 14-ti denní, tzn, že poslední platba bude až v
>>>>>dalším roce. V lednu bude faktura na 150.000,- Kč.
>>>>>Kdy
>>>>>přihlásit a z čeho hlavně platit? Až z částky
>>>>>přesahující
>>>>>milion? Tzn. z těch 150.000? Jsem z toho jelen.
>>>>>Díky za odpověď a za radu
>>>>
>>>>Neberou se platby, ale "fakturační příjmy"
>>>
>>>Ano, vím, že se platí z fakturované částky, ne z
>>>platby. Ale nevím z jaké částky a kdy, když uvedu
>>>příklad,
>>>viz výše.
>>Doporučuji načíst zákon o DPH -Správa daně od §94 a
>>dále, tam se vše dovíte, pokud bude další nejasnost,
>>pak
>>se klidně ptejte. Příjemnou zábavu
>
>Dík za odpověď i za radu, už jsem to četl. A protože
>tomu moc nerozumím, musím si to ujasnit na příkladu.
>Proto jsem to chtěl názorně a polopatě vysvětlit.
Dle uvedeného příkladu jste se měl registrovat nejpozději 15.1.2010, plátcem se stáváte od 1.3.2010
(popř. rok 2011, pokud se jedná o fakturaci roku 2010).
Dobrá, tak pokud jste četl, tak se stáváte plátcem po dosažení 1 mil. a do 15-ti dnů je nutná registrace/15.1./ k DPH, pak tuším od 1.3. jste plátce,až pak začnete vystavovat faktury už s 20% DPH, na druhé straně budete mít přijatá zdanitelná plnění a ty se budou odečítat/DPH/-rozdíl budete odvádět Fú a to pravděpodobně každé čtvrtletí vždy do 25 dne násl.měsíce. Protože nevíme o jaký druh podnikání jde,tak víc se asi nedá sdělit,prozatím.
Objednejte si zdarma náš týdenní newsletter. Aktuální články a důležité informace tak budete mít vždy po ruce ve svém mailu.
29. 7. 2010 12:28